اتوبوس های سازمان اتوبوس رانی در مسیر بهسازی


در بازدید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از پایانه سازمان اتوبوس‌رانی عنوان شد :

اتوبوس‌های سازمان اتوبوس‌رانی در مسیر به‌سازی



اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به همراه معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار و مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه، از توقفگاه سازمان اتوبوسرانی کرمان بازدید کردند.

به‌روزرسانی سیستم اتوبوس‌رانی متناسب با نیاز جامعه

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی وظایف گسترده‌ای را بر عهده دارد، گفت: سیستم اتوبوس‌رانی باید متناسب با نیاز جامعه به‌روز‌رسانی شود.
محمد فرشاد ادامه داد: متاسفانه در پی افزایش قیمت دلار و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و به دلیل افزایش قیمت اتوبوس و لوازم آن، اتوبوس‌های موجود در این سازمان متناسب با نیاز شهر کرمان نیست که باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و نیاز سنجی دقیقی صورت گیرد.

وی گفت: ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید در این خصوص کمک کنند تا وضعیت سازمان اتوبوس‌رانی متحول و متناسب با نیاز مردم پیش رود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان اقدامات در حال انجام در سازمان اتوبوس‌رانی در راستای رفع مشکلات اتوبوس‌ها را مفید و امیدوارکننده ارزیابی کرد و افزود :باید وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری در جهت رفع مشکلات سازمان‌های اتوبوس‌رانی همکاری و حمایت‌های بیشتری داشته باشند تا سیستم حمل و نقل شهری بهبود یابد.
محمد فرشاد با بیان اینکه برای رفع مشکلات این سازمان همکاری خواهیم کرد، افزود: مسئولان این سازمان می‌توانند پیشنهادات، طرح و برنامه‌های خود را به شورا ارائه دهند تا برای گرفتن مصوبه، مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرند.

وی گفت: بازدید از تمامی واحدها و سازمان‌های شهرداری، با هدف بررسی مشکلات و نواقص و رفع هرچه سریع‌تر آنها به ترتیب در دستور کار شورا قرار دارد.

صرفه‌جویی ۲۳میلیارد تومانی با بازسازی ۲۳ دستگاه اتوبوس متوقف شده

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان نیز در این بازدید گفت: در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، سازمان اتوبوس‌رانی کرمان در تلاش است ۲۳دستگاه اتوبوس که به دلیل مشکلات موتوری حدود پنج سال متوقف و غیرفعال شده بودند را وارد چرخه حمل و نقل کند.

عبدالهادی طاهری با بیان اینکه هم اکنون مقدمات تغییر یک دستگاه از ۲۳ دستگاه اتوبوس یاد شده انجام شده است، ادامه داد: این اتوبوس بیش از پنج ماه در شلوغ‌ترین خط تردد شهر کرمان فعال بوده و همه مراحل تست آن انجام شده است و هم اکنون شاهد بازگشت مجدد آن در چرخه حمل و نقل هستیم.
وی تصریح کرد: با بازسازی ۲۳ اتوبوس یاد شده، بیش از ۲۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی در این سازمان صورت خواهد گرفت.
طاهری با بیان اینکه ۱۵ دستگاه اتوبوس با سیستم "مگاترانس "در این مجموعه وجود دارد که دو محور بوده و قابلیت جابجایی تعداد زیادی از مردم را دارند، افزود: از این تعداد هشت دستگاه فرسوده شده است و بازسازی آنها مقرون به صرفه نیست.


نجمه ابراهیمی‌نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۵۶۱۰.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۵۸۰.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات