نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام" در کرمانشاه افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام" در کرمانشاه افتتاح شد


نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام"، روزشنبه ۲۸ مهرماه با بازسازی صحنه هایی از نقش کرمانشاه در دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولین استان در محل پارک شاهد این شهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در آیین افتتاح این نمایشگاه، انتقال ارزش های آرمانی دفاع مقدس و نقش آوری مردمان این دیار، به نسل های امروز را مهمترین هدف برپایی این رویداد فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه سعی شده علاوه بر گذری بر واقعه کربلا، ایثار و از خودگذشتگی مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده شود تا با بازسازی وقایع انقلاب و دفاع مقدس ارتباطی تصویری و عینی بین نسل امروز و افتخارات آن ایام برقرار شود.

وی تاکید کرد: آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون ایثار و از خودگذشتگی افرادی هستیم که از جان خود در راه دفاع از کشور گذشتند و باید این فرهنگ همواره در جامعه جاری باشد.

عبدالمالکی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه بر اساس رویکرد تعاملی سازمان با دیگر دستگاه‌ها برگزار شده، از هم افزایی فرهنگی شکل گرفته در این مسیر به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و افزود: این نمایشگاه با همت سپاه نبی اکرم (ص)، شورای اسلامی شهر و شهرداری و فرمانداری کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، لشکر ۲۹ نبی اکرم (ص) و تلاش شبانه روزی مجموعه فرهنگی ثائر بر پا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه که حاصل حدود دو ماه فعالیت شبانه روزی و مستمر جوانان دانشجوی بسیجی کرمانشاه در موسسه "سائر" است، ۶ بخش مجزا شامل واقعه کربلا، تحولات آغازین جنگ تحمیلی و اعزام اولین نیروهای مقاومت از کرمانشاه، تجربه شهر کرمانشاه در بمباران های شدید هوایی، جلوه هایی از جبهه های غرب کشور و عملیات ها و نهایتا حرم حضرت زینب(س) و یادمان شهدای مدافع حرم کرمانشاه طراحی و بازسازی شده است.

عبدالماکی با بیان اینکه این نمایشگاه تا اربعین حسینی برپا بوده و علاقمندان می توانند همه روزه از آن بازدید کنند، گفت: در ایام برپایی نمایشگاه در ۳ سانس ۱۱ صبح، ۱۷ و ۱۹ عصر نمایش صحنه هایی از نقش کرمانشاه در دفاع مقدس را خواهیم داشت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های فرماندار و شهردار کرمانشاه در برپایی این نمایشگاه از همکاری پالایشگاه نفت کرمانشاه، سازمان فنی و حرفه ای، شهرداری منطقه یک، سازمان خدمات موتوری شهرداری، شرکت توزیع نیروی برق، سپاه ناحیه کرمانشاه، سازمان نمایشگاه های بین المللی و سازمان بسیج هنرمندان و بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تشکر کرد.

در ادامه این مراسم اجرای ایستاده بر خاک، نمایش خیابانی، مداحی، اعزام نمادین بسیجیان به جبهه و بازسازی وقایع جنگ تحمیلی اجرا و نمایشگاه از کربلا تا شام رسما افتتاح شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمانشاه

    منبع خبر

    شهرداری کرمانشاه

    شهرداری کرمانشاه

    شهرداری کرمانشاه یک شهرداری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات