دیدار رئیس موسسه غدیر شناسی با شهردار، رئیس و عضو...

شهردار اردکان در دیدار با رئیس موسسه غدیرشناسی با بیان اینکه اردکان شهر فرهیختگان و مردم متدین است گفت: برکت وجود حضرات آیاتی ازجمله آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی که خود نیز استاد اخلاق بود و همچنین آیت‌الله محمدحسین بهجتی باعث گردید تا در این شهرستان اخلاق نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان، احمد کمالی حرکت در مسیر فرهنگی را نشانه فرهیختگی و اقدامی ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: جهت اصلاح هر جامعه ابتدا می‌بایست زیرساخت‌های فرهنگی آن جامعه را اصلاح کرد.

شهردار اردکان گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری دشمن «شبیخون فرهنگی» را در دستور کار خود قرار داده است و بر همین اساس، مسئولیت نهادهای فرهنگی در کشور دوچندان است و باید با تمام قوا و با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در جبهه فرهنگی به دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آنچه امروز برای ما اهمیت دارد و باعث نجات ما می‌شود و ما را از وجود دشمنان در تمام و عرصه‌ها حفظ می‌کند حرکت در راه ولایت است.

در ادامه این دیدار، رئیس موسسه غدیر شناسی گفت: ما در موسسه غدیرشناسی به دنبال این موضوع هستیم که طلاب، اساتید، دانشجویان، فرهیختگان، معلمان و... همگی بتوانند حداقل ۱۰ درصد از شبهات و سوالاتی که در رابطه با بحث غدیر مطرح می‌شود را پاسخ بگویند.

آیت‌الله سعید شاه‌آبادی در ادامه با اشاره به این موضوع که بعد از ۴۰ سال که از انقلاب گذشته است هنوز نتوانسته‌ایم حق غدیر را چنان‌که بایدوشاید ادا کنیم خاطرنشان کرد: همه مردم، مسئولان، سخنرانان، مداحان، هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها و  تمام مدیران فرهنگی باید برای غدیر جایگاه ممتازی قائل شوند.

وی در ادامه با بیان این موضوع که بزرگ‌ترین اسلحه ما در جهان امروز عشق به غدیر است و با غدیر می‌توانیم به تمام سوالات و شبهات پاسخ بدهیم، یادآور شد: رمز پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی حضور مردم بود. اکنون دشمن جبهه جنگ نرم و اقتصادی را علیه ما آغاز کرده است، همان‌گونه که آن زمان امام راحل فرمودند مردم به صحنه بیایند امروز نیز متولیان فرهنگی باید مردم را در صحنه حاضر کنند. اگر جریان غدیرشناسی در کشور منحصر به ایام امامت و ولایت نشود ما می‌توانیم در تمام طول سال در مقابل این جنگ نرم بایستیم. موسسه غدیرشناسی تمام هدفش این است که مردم، شیعه و سنی وارد میدان شوند، آن‌هم بدون خدشه‌زدن به مبانی وحدت .

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر اردکان با بیان اینکه دیانت فرهنگی نقطه عطف احیای فرهنگ دینی است؛ افزود: ما نیاز به دیانت فرهنگی داریم چون بن‌مایه فرهنگ ما دینی است و این جامعه، جامعه دینی است و فرهنگ هم باید در فضای دینی زیست کند .

سید محمد حسینی پور گفت: ترویج مفاسد اجتماعی در فضای مجازی دین و اخلاق جوانان را تهدید می‌کند .

وی با اشاره به اینکه نگاه به فضای مجازی منفی نیست افزود: فضای مجازی نیز مانند هر ابزار دیگری است اما  دشمنان ماموریت ترویج بی‌حیایی، دین زدایی، اخلاق زدایی و دور کردن نسل جدید از اصالت و دین را پیگیری می‌کنند.

در پایان این دیدار دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردکان، عباس امیری با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای هم‌افزایی بیشتر، مطرح کرد: باید حواسمان باشد که توسعه کمی ما را از توسعه کیفی غافل نکند چراکه یک برنامه با کیفیت و دارای غنای لازم فرهنگی تاثیرگذاری بیشتری از چندین برنامه بی‌کیفیت و کلیشه‌ای خواهد داشت .

وی در پایان با بیان اینکه شورای دور پنجم توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارد؛ گفت: بینش و دیدگاه افراد نسبت به فرهنگ بر اساس شناخت به دست می‌آید و ما اگر نتوانیم بستر و شرایط مناسب را فراهم کنیم ممکن است شناختی که دیگران از ما دارند، بر اساس واقعیت‌ها شکل نگیرد.

در پایان این دیدار از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان از آیت‌الله شاه‌آبادی، رئیس موسسه غدیر شناسی کشور تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اردکان

    منبع خبر

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر اردکان می باشد

      نظرات