آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی در بوشهر آغاز شد

به گزارش “روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر”؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سومین مرحله طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور از روز شنبه به مدت یک ماه در این استان آغاز شد.

حمید حیدری بریدی رافزود: هدف از اجرای این طرح شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، ارائه خدمات مناسب در روستاها، بهبود وضعیت زندگی روستایی، شناخت ویژگی های عمومی روستا، ویژگی های فنی و اطلاعات مالکان واحدهای مسکونی است.
وی جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی از دیگر هدف های طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی به شمار می رود.
حیدری بریدی اضافه کرد: در قالب طرح آمارگیری مسکن روستایی اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقه ها، نوع مصالح ساختمانی برای ساختمان جمع آوری می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۸۲۹ روستا و آبادی دارد اظهار داشت: این طرح در ۱۴۹ آبادی استان بوشهر اجرا و پنج هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی زیر پوشش آن قرار می گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران هر پنج سال یک بار اجرا و با اجرای آن از ویژگی ‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم گرفته می شود.
وی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۲۸ هزار و ۴۷۶ واحد مسکونی معادل ۳۸ درصد خانه های روستایی این استان مقاوم سازی شده و ۴۵ هزار و ۷۵۸ واحد مسکونی دیگر در روستاهای استان بوشهر هنوز باقی مانده که باید مقاوم سازی شوند.
حیدری بریدی بیان کرد: در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان عسلویه این استان با ۴ درصد پائین ترین میزان مقاوم سازی را دارد و بیشترین تعداد با ۷۰ درصد در شهرستان دشتی انجام شده است.
حیدری یادآور شد: همچنین شهرستان دیر با ۲۷ درصد، جم ۲۹ و تنگستان ۱۹ درصد از واحدهای مسکونی خود را مقاوم سازی کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات