سهم صنعتی سازی مسکن در کشور به ۲۵ درصد رسید

سهم صنعتی سازی مسکن در کشور به ۲۵ درصد رسید

تهران - معاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت: سهم صنعتی سازی مسکن اکنون در چارچوب طرح مهر در کشور تا سقف ۲۵ درصد افزایش یافته و این درحالی است که در سال‌های آغازین برنامه چهارم توسعه کمتر از سه درصد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'محمود فاطمی عقدا' روز دوشنبه در دومین همایش فناوریهای نوین و صنعتی سازی مسکن در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، اظهار داشت: این مرکز از سال ۱۳۸۶ بررسی فناوری‌های نوین ساخت را در دستور کار خود داشت و اکنون حاصل تلاش‌های انجام شده به منصه ظهور می‌رسد.

وی با بیان اینکه تولید مسکن در کشور باید سریع، ارزان و با کیفیت صورت گیرد، گفت: برای اینکه مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل شود، صنعتی‌سازی راهکار اصلی محسوب می‌شود.

فاطمی عقدا اضافه کرد: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در احداث ساختمان‌ها هیچگونه تغییراتی به دنبال نخواهد داشت و بررسی‌های کارشناسان مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن حاکی از آن است که قیمت واحدهای مسکونی امسال ارزان تر از سال قبل خواهد شد.

وی گفت: اکنون هزینه‌های ساخت واحدهای مسکونی به دلایل مختلف از جمله اتلاف بیش از حد مصالح ساختمانی هنگام احداث بنا، کاهش میزان رعایت استانداردهای ساخت بدلیل ضعف دانش فنی دست اندرکاران و بهره‌وری کم پیامد طولانی شدن دوره ساخت را به دنبال داشته است.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن، طولانی شدن مدت زمان ساخت رشد هزینه تمام شده را در بردارد که این مساله خارج از توان قشر کم درآمد است.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری دست اندرکاران بخش ساختمان ومسکن موجب شود تا سقف صنعتی سازی مسکن براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ به رقم ۴۵ درصد برسد.

فاطمی عقدا گفت: به منظور حمایت و تشویق شرکت‌های تولیدکننده مصالح نوین تعداد یکصد گواهینامه فنی برای این نوع محصولات از سوی مرکز مذکور صادر شده است.

دومین همایش فناوریهای نوین و صنعتی سازی مسکن عصر سه‌شنبه در مرکز یادشده به کار خود پایان می‌دهد.

 

    نظرات