حاشیه های همایش صنعتی سازی مسکن

تهران - همایش فناوریهای نوین و صنعتی سازی مسکن در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با حاشیه‌هایی همراه بود که از جمله آنها حضور دو وزیر الجزایری که از حضور شرکتهای ساختمانی ایرانی در کشور متبوع‌شان استقبال کردند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است:

** میزبان همایش از نوع‌آوری‌هایی که به عمل آورده بود خیرمقدم به معاون اول رئیس جمهوری به زبان انگلیسی بود که وی نیز در این همایش غایب بود.

** خوشامدگویی به زبان عربی و فرانسه به علی نیکزاد وزیر مسکن وشهرسازی کشورمان نیز از همین ابداع‌ها بود.

** هنگامی که وزیر مشاور در امور کشورهای آفریقایی و مغاربی الجزایر سخنرانی خود را در این همایش شروع کرد از جمع ۲۰۰ نفره حاضران خبرنگاران و شماری چند از حاضران گوشی ویژه ترجمه را در اختیار نداشتند که سرانجام با وساطت یکی از همکاران روابط عمومی مرکز یاد شده مشکل برطرف شد.

** سخنرانی دبیر همایش حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید که با دو تذکر وقت مواجه شد و این امر نشانه آن بود که دبیر از علاقه مندان ایراد سخنرانی در این همایش بود که از فرصت آغازین همایش نهایت بهره را برد.

** رئیس همایش هم که طولانی شدن سخنان دبیر را شاهد بود فقط به پنج دقیقه سخنرانی بسنده کرد و این هم نشانه وقت شناسی رئیس بود.

** وزیر مسکن وشهرسازی که حضور میهمانان الجزایری در همایش او را به شوق آورده بود مسلسل وار ارقام بخش مسکن را با بهره از گزارش سرشماری نفوس ومسکن ۱۳۸۵ بیان کرد و مترجم که می‌خواست به زبان عربی مطالب را منتقل کند ترجیح داد که از آن بگذرد.

** پخش گوشه‌هایی از مراسم بطور مستقیم از شبکه سه سیما از دیگر نکات حاشیه‌ای این همایش بود که دلیل پخش آن چندان روشن نبود زیرا همایش تخصصی مخاطب عام نمی‌تواند داشته باشد.

** در پایان همایش میهمانان الجزایری به همراه وزیر مسکن وشهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن از سند نمادین ساماندهی صنعتی سازی ساختمان در کشور پرده‌برداری کردند.

** قرار بود در این همایش معاون اول رئیس جمهوری به همراه نخست وزیر الجزایر حاضر شوند اما به دلیل کثرت برنامه‌های آنان هیچیک موفق به حضور نشدند.

 

 

    نظرات