استقبال مردم کهگیلویه وبویراحمد از پویش سه شنبه های بدون خودرو

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، کمپینی با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین  است, تا از این طریق شهروندان، دست‌کم در روز سه‌شنبه به‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و لااقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند .
براساس این گزارش پویش سه شنبه های بدون خودرو در شهرستان بویراحمد در حالی پس از یکسال عدم فعالیت , فعالیت مجدد خودر را شروع کرد که مورد استقبال  گسترده جامعه ورزشی استان و دوستداران محیط زیست قرار گرفت .
محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد تنها مدیرکلی بود که به همراه شهردار یاسوج دراین مسیرهمراه با مردم رکباب می زد و در مراسمی که در پایان خط  رکاب زنی به همین منظور تدارک دیده شده بود ضمن قدردانی از تشکل مردمی نهضت سبز زاگرس ,هیئت دوچرخه سواری , شهرداری و دوستداران محیط زیست درراستای فعالیت مجدد این پویش , به نقش مردم در مدیریت های مشارکتی اشاره کرد وگفت: برنامه راهبردی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو برای نخستین بار در شهرستان اراک توسط کوروش بختیاری، یکی از فعالان محیط زیستی، آغاز شد و بازتاب چشمگیری در سطح کشور یافت.

وی درادامه به ویژگی های این  پویش اشاره کرد و گفت: ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان در راستای توسعه شهرهای سالم, توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان یک شیوه کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌های کوتاه مهمترین اهداف این پویش است.

این مقام مسئول نقش این پویش در کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا را مهم دانست و گفت:، ازدحام  و تردد  خودروها در سطح شهرها ,آسیب‌های ناشی از آن‌ها شامل بیماری، حوادث، ناهنجاری‌های اجتماعی، مرگ و میر وغیره را افزایش داده که این پویش راهکاری مناسب و عملی در جهت کاهش آلودگی ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان این مراسم ضمن تشکر ویژه از مجموعه شهرداری یاسوج در حضور وحمایت از این پویش به تاکید بر تداوم این پویش در استان و انتقاد از تردد خودروهای تک سرنشین در شهرها گفت: کاهش خودروهای تک‌سرنشین و افزایش ظرفیت تردد خودروهای عمومی و سطح خدمت آن یکی دیگر از اقدامات عملی در این زمینه است که باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در خط پایان این پویش  به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات