اهم اخبار محیط زیست استان ها

نیاز به پیگیری و پاسخ

واحد مربوطه

لینک خبر

تیتر و خلاصه خبر

ردیف

-------

یگان حفاظت محیط زیست

http://nasimonline.ir/print/2279205

حراج گسترده وحوش خشک‌ شده در فضای سایبری نسیم آنلاین :فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر از رایزنی با پلیس فتا برای برخورد با فروشگاه‌های مجازی را می‌دهد که با انتشار تصاویری دلخراش از لاشه خشک‌ شده جانوران ارزشمند کشورمان، با متخلفان محیط زیست همکاری می‌کنند .

۱

------

معاونت محیط زیست انسانی

http://www.pana.ir/news/865591

سیاهه انتشار آلودگی هوای کلانشهرها به‌روز رسانی شد پانا : معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از به‌روز رسانی سیاهه انتشار آلودگی هوای کلانشهرها خبر داد و گفت در این راستا از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

۲

-------

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/XiBv۱

عزم جدی برای مدیریت مصرف پلاستیک در کشور وجود ندارد/ کیسه‌های پلاستیکی از بیمارستان‌ها حذف شود خانه ملت : عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه عزم جدی برای مدیریت مصرف پلاستیک در کشور وجود ندارد بر لزوم حذف تدریجی کیسه‌های پلاستیکی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکید کرد.

۳

------

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/h6szu

تردد ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در پایتخت/ با اقدامات جزیره‌ای نوسازی خودروها محقق نمی‌شود

خانه ملت :عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تردد ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در پایتخت، گفت: دستگاه‌ها برای نوسازی باید از اقدامات جزیره‌ای پرهیز کنند .

۴

------

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/NRBDF

ممنوعیت خروج حتی یک کیلو خاک از کشور/ خاک میراث کشور است خانه ملت :نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خروج حتی یک کیلو خاک از کشور ممنوع است،گفت:خاک میراث کشور است بنابراین می‌بایست با قاچاقچیان خاک برطبق لایحه حفاظت از خاک برخورد قاطع قانونی شود .

۵

-----

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/nVgxH

حجم زباله‌ در شهرهای شمالی فاجعه آمیزاست/ شیوع بیماری‌های سرطانی با عدم ساماندهی زباله‌ها

خانه ملت : نماینده مردم رشت در مجلس بابیان اینکه حجم زباله‌ها در شهرهای شمالی فاجعه آمیز است،گفت: آلودگی آب‌های زیرزمینی و شیوع وافزایش بیمارهای سرطانی نتیجه آلودگی ناشی از زباله‌ها است .

۶

------

معاون محیط زیست انسانی

http://www.irna.ir/fa/News/83079879

۱۲۹۴ نفر در خوزستان با مشکل تنفسی به بیمارستان رفتند ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یک هزار و ۲۹۴ نفر به دنبال بارندگی های ۴۸ ساعت گذشته خوزستان با عارضه تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند .

۷

------

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/MSHJC

افزایش مهاجرت و معضل زباله‌ها آسیب مناطق شمال کشور

خانه ملت : نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس، از افزایش سیل مهاجرت به استان‌های شمالی کشور به عنوان معضلی یاد کرد که بعد از وجود پسماندها و زباله‌ها می‌تواند به این مناطق آسیب جدی برساند .

۸

------

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/piVxM

تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا موثر است؟ ایسنا:حجت اله بنیادی- کارشناس اموزش و پرورش: ساماندهی زمان آموزش رسمی در کشور از جمله موضوعاتی است که طی چند سال اخیر مطرح شده و همزمان با شروع فصل سرما، آلودگی هوا و تعطیلی پی در پی مدارس به اوج خود می‌رسد و بدون نتیجه مشخصی فروکش می‌کند. جالب آنکه در چند ماه اخیر پای سازمان گردشگری نیز به موضوع «تعطیلات زمستانی» و تغییر زمان آموزش باز شده است.

۹

-----

معاون محیط زیست انسانی/معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی

http://yon.ir/ah8AF


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی : فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست
مهر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست .

۱۰

------

معاون محیط زیست انسانی

http://yon.ir/JuLgJ

کاهش آلودگی هوای تهران؛ پشت سد وابستگی اقتصادی مهر: یک کارشناس محیط زیست گفت: طراحی یک سیاست اقتصادی درست و بدون وابستگی به بودجه‌های دولتی، قطعه گم‌شده‌ی پازل کاهش آلودگی هوای تهران بوده و لازم است نسبت به این مسئله اقدام جدی شود .

۱۱

-------

معاون محیط زیست انسانی/محیط زیست خوزستان

http://yon.ir/kIyx2

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان:مالچ‌پاشی در ۱۱ هزار هکتار بیابان خوزستان آغاز شد مهر:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از آغاز عملیات مالچ‌پاشی در ۱۱ هزار هکتار از بیابان‌های خوزستان خبر داد.

۱۲

------

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی

http://yon.ir/W0jC4

پیگیری دادستانی برای مرگ گورخرهای ایرانی ایرنا ،دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: دادستانی علت مرگ پنج راس گورخر ایرانی که در جریان انتقال از پارک توران شاهرود به پارک ملی کویر در گرمسار تلف شدند را پیگیری می کند .

۱۳

------

معاون محیط زیست انسانی

http://www.irna.ir/fa/News/83080016

۶ اطلس فرونشست زمین تهیه شد ایرنا- رییس سازمان نقشه برداری کشور میانگین فرونشست زمین در برخی نقاط کشور را ۲۲ سانتیمتر اعلام کرد و از تهیه ۶ اطلس فرونشست از مناطق مختلف خبر داد .

۱۴

------

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی

http://yon.ir/n4CD2

پرورش‌دهندگان ماهی حیات سمورهای آبی گیلان را تهدید می‌کنند تسنیم : رئیس حفاظت محیط زیست بندرانزلی گفت‌:‌ استخرهای پرورش ماهی و رفتار بسیار خشن صاحبان آن‌ها حیات سمورهای آبی گیلان را به‌شدت تهدید می‌کند .

۱۵

-------

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی

http://yon.ir/wtUwd

خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر ممنوع است شمال نیوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر در استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

۱۶

------

معاون محیط زیست انسانی/معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی

http://yon.ir/CXnOV

احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از دریاچه وان امکان پذیر می‌شود/سدسازی های ترکیه عامل اصلی ریزگردهای ایران است

خانه ملت : عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه اگر با دیپلماسی قوی و مطمئن شکل بگیرد می‌تواند در پایداری سطح سبز و دوام دریاچه ارومیه مناسب باشد .

۱۷

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات