حفاظت از اراضی ملی داخل مناطق تحت مدیریت استان برعهده محیط زیست است


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عادل عربی افزود: حدود ۳.۲ درصد از اراضی استان که نزدیک به ۶۰ هزار هکتار است تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بوده و هرگونه تخلف اعم از تغییر کاربری، تخریب مراتع، قطع درختان و تصرف اراضی این مناطق ممنوع است.
وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بر اساس قانون با پدیده زمین خواری در این مناطق برخورد جدی می کند، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، متخلفین پس از دستگیری و تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
عربی یادآور شد: در گذشته این اداره کل در صورت مواجهه با موارد فوق، ضمن گزارش تخلف صورت گرفته به دستگاه ذیربط، خود نیز از این کار ممانعت می کرد و اکنون نیز انتظار می رود سایر دستگاه های اجرایی استان به ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب و آب منطقه ای، همکاری های لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در راستای کنترل مناطق مذکور و جلوگیری از تخریب طبیعت داشته باشند.
وی تصریح در پایان کرد : براساس ماده سه قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست عرصه های طبیعی مناطق چهارگانه پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات