عقد پیمان مودت میان کاشان و شینینگ چین

عقد پیمان مودت میان کاشان و شینینگ چین

معاون شهردار شینینگ چین در نشست با شهردار و معاونین شهرداری کاشان، با تقدیر از میهمان‌‎نوازی کاشانی‌ها، اظهار کرد: شینینگ مرکز استان چانگ‌های محسوب می‌شود که میزبان اکثر مکان‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در این استان است و با ۷۳۰ هزار کیلومتر وسعت و ۲.۵ میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای مهم چین به شمار می‌آید.

"لی جیان چینگ"، با اشاره به زیست ۴۸ قومیت در شینینگ، زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب از جمله اسلام را یکی از ویژگی‌های این شهر عنوان و تصریح کرد: برخورداری از منابع معدنی سرشار و استفاده از انرژی های نو در صنعت یکی از قابلیت های این شهر است.

وی، سفر رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۶ به ایران و تاکید بر همکاری های همه جانبه را متذکر شد و بیان کرد: دو شهر کاشان و شینینگ به جهت برخورداری از تمدن و تاریخ غنی می‌توانند از پیشگامان گسترش روابط میان این کشورها باشند.

به گفته وی، کاشان و شینینگ به واسطه بهره مندی از عنوان قطب تولید فرش در کشورهایشان، می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه تجارت و عرضه فرش داشته باشند.

معاون شهردار شینینگ، همکاری دو شهر کاشان و شینینگ را موثر در احیای جاده ابریشم دانست و ظرفیت‌های صنعتی و تجاری علاوه بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی را عامل این ارتقا قلمداد کرد.

جیان چینگ، ضمن استقبال از زمینه‌های همکاری پیشنهادی توسط شهردار کاشان، خواستار عقد پیمان مودت میان دو شهر شینینگ و کاشان شد که با اعلام آمادگی سعید ابریشمی‌راد نیز همراه گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات