آمادگی کاشان برای جذب سرمایه‌  گذار در «گردشگری»، «حمل و نقل شهری» و «صنعت»

آمادگی کاشان برای جذب سرمایه‌ گذار در «گردشگری»، «حمل و نقل شهری» و «صنعت»

شهردار کاشان از آمادگی این دیار برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری، حمل و نقل شهری، انرژی خورشیدی و حوزه‌های صنعتی و تجاری خبر داد.

سعید ابریشمی‌راد ظهر امروز در دیدار با مقامات شهر شینینگ چین که در قالب سفری رسمی به کاشان سفر کرده‌اند اظهار کرد: امروز مهم‌ترین عامل موفقیت و توسعه در جوامع ارتباط میان انسان‌هاست و چه نیکو که این تعامل و ارتباط، میان مردمان دو سرزمین تاریخی و متمدن شکل گیرد.

وی در بخش نخست سخنان خود به معرفی پیشینه فرهنگی و تمدنی کاشان، به عنوان خاستگاه زندگی اجتماعی بشر پرداخت و سپس به جایگاه امروز این خطه در عرصه فرهنگ، هنر و صنعت اشاره کرد.

شهردار کاشان، با اشاره به انتخاب کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی و همچنین پایتخت کتاب کشور، آن را استمرار بروز توانمندی‌ها و قابلیت‌های این شهر، تا به امروز قلمداد و بیان کرد: مردم منطقه کاشان در دیار کهن تنها زندگی نکرده‌اند بلکه مولد دانش و تمدن به صورت مستمر بوده‌اند که تا کنون نیز ادامه دارد.

ابریشمی‌راد، سپس به اشتراکات دو شهر شینینگ و کاشان پرداخت و گفت: استقرار دو شهر در مسیر جاده ابریشم به عنوان گذرگاه تجارت بزرگ جهانی، احیای هر دو شهر از میان مخروبه‌های دو زلزله بزرگ-که نشانه توانمندی برای بازسازی و پیشرفت و امید به آینده است- و برخورداری از شعرا، ادبا و مفاخر علم و ادب تنها برخی از نقاط مشترک این دو شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن یادآوری جایگاه کاشان به عنوان قطب صنعت فرش دستباف و ماشینی، گلاب، عرقیجات سنتی و گیاهان دارویی، به موقعیت ممتاز تاریخی و تمدنی کاشان اشاره و عنوان کرد: این جایگاه، کاشان را مبدل به قطب صنعت توریسم تاریخی کشور و مقصد گردشگران داخلی و خارجی فراوانی کرده است.

سکاندار مدیریت شهری کاشان، افزود: با توجه به این ظرفیت، سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌های گردشگری کاشان می‌تواند یک فرصت محسوب شود که در صورت تمایل مسئولان شینینگ، می‌توان از این بستر، برای ساخت هتل، مراکز تفریحی و تفرجی و اکوتوریسم بهره برد و از ظرفیت ده‌های میلیارد دلاری گردشگری کاشان، استفاده کرد.

ابریشمی‌راد، از حمل و نقل شهری به عنوان بستر دیگر مناسب سرمایه‌گذاری در کاشان نام برد و افزود: با توجه به ساختار قدیمی کاشان و پیشرفت‌های فناوری چین، می‌توان تعاملاتی در این زمینه صورت پذیرد.

وی، قرارگیری در منطقه گرم و خشک و بهره مندی از منبع نور خورشید را زمینه مساعد دیگری برای نقش‌آفرینی شینیگ چین در بخش سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: ایجاد عرصه‌هایی با تکنولوژی سلول‌های خورشیدی در مقیاس‌های بزرگ می‌تواند انگیزه مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران چینی به شمار رود.

ابریشمی‌راد همچنین از لزوم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت به عنوان محمل دیگر همکاری‌های کاشان و شینینگ نام برد و بر حمایت از نقش‌آفرینان این حوزه تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات