مسائل ترافیکی در شورای شهر بیرجند بررسی شد

مسائل ترافیکی در شورای شهر بیرجند بررسی شد

جلسه شورای شهر بیرجند  روز گذشته با حضور رئیس پلیس راهور استان و بیرجند، شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص مسائل ترافیکی شهر بیرجند برگزار شد.

رئیس پلیس راهور استان روز گذشته در نود و دومین جلسه ی شورا با اشاره به ارایه گزارش ۷ ماه پلیس راهور پرداخت و گفت: در بیرجند از مجموع دو هزار و ۸۷۹ وسیله نقلیه عمومی درون شهری ،۱۷۰ دستگاه اتوبوس، ۶۸۱ تاکسی، هزار و ۸۰۰ آژانس و ۱۶۳ مینی بوس و ... و ۹۰ هزار و ۷۰۵ وسیله نقلیه در سطح راه ها شامل ۶۴ هزار ماشین سواری، ۱۸۰ اتوبوس شهری، ۱۲۵۰ وانت بار، ۱۶۵۰کامیون، ۲۳ هزار و ۶۳۵ موتورسیکلت و ... در بیرجند فعالیت می کنند
سرهنگ علیرضا عباسی با انتقاد از تردد اتوبوس های درون شهری با طول زیاد در معابر کم عرض بیرجند افزود: به نظر می رسد سرویس دهی اتوبوسرانی باید در بیرجند تجدید نظر شود و اتوبوس ها به صورت نیم خطی تردد کنند چرا که در یک زمان ممکن است ۸ الی ۹ اتوبوس پشت سرهم از یک خیابان عبور کنند و گره ترافیکی در شهر بوجود آورند.
وی با انتقاد از اینکه عملا پل های هوایی در شهر کارایی لازم را ندارند گقت: باید پل های هوایی استانداردسازی شوند و با تمهیداتی که اندیشیده می شود مکان هایی برای استفاده اجباری در نظر گرفته شود.
سرهنگ عباسی با بیان اینکه ۷۱ درصد متوفیان در تصادفات شهر بیرجند عابرین پیاده و ۲۱ درصد رانندگان موتورسیکلت هستند از شهرداری بیرجند خواست، در نصب دوربین های ثبت تخلف هوشمند تلاش بیشتری کند.
وی خیابان های پر حادثه شهر بیرجند، بلوار پیامبر اعظم، خیابان کارگران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان طالقانی و خیابان غفاری را اعلام کرد.
شهردار بیرجند هم با تاکید بر این که شورای ترافیک بر اساس قوانین موجود باید تشکیل شود، گفت: طرح جامع ترافیکی بیرجند در حال تهیه است و در مدت ۱۴ ماه قرار است این طرح با موارد ترافیکی شهری برای ارائه به شورا آماده شود. «جاوید» با اشاره به مصوبه احداث شش میدان جدید در بیرجند خاطرنشان کرد: برای جابه جایی پایه های برق میدان در حال احداث انتهای خیابان پاسداران حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه و اتصال معبر فرزان به خیابان موسی بن جعفر(ع) با تملک ۹ واحد تجاری و هفت واحد مسکونی امکان پذیر شد. به گفته وی نگهداری ۳۲ چراغ فرماندهی در ماه حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد و در صورتی که مبلغ بیشتری از جرایم رانندگی به شهرداری پرداخت شود اقدام های خوبی برای رفع گره های ترافیکی بیرجند انجام خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: پیشنهادات پلیس راهور برای رفع مشکلات ترافیکی مرکز استان باید در طرح جامع ترافیکی دیده شود و همچنین بیان کرد: بسیاری از این مباحث در شوری ترافیک به بحث گذاشته خواهد شد.
ابراهیم تقی زاده افزود: ذهنیت این مساله که همیشه حق با عابر پیاده است باید تصحیح شود و تاکید بر این است که عابر باید از روی خط عابر پیاده رفت و آمد کند .
نجاری مسئول حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم بر اعمال قانون در مکان های پارک ممنوع، اجرا شدن طرح های مصوب شورای ترافیک استان، اختصاص اعتبار بیشتر برای رفع گره های ترافیکی بیرجند با توجه به افزایش بسیار زیاد هزینه ها، حذف سرعت گیرهای پشت چراغ های فرمانده و ... تاکید کرد .
در پایان اعضای شورا نیز با انعکاس گلایه مردم از راهنمایی و رانندگی در زمینه توجه کم به بخش راهنمایی و بیشتر اعمال قانون، بر سر و سامان دادن به خیابان ۱۷ شهریور، برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند و حمل حیوانات در خودروها و ... اشاره کردند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات