آماده باش سالن ورزشی بسیج منطقه ۴ برای اسکان اضطراری زائران

آماده باش سالن ورزشی بسیج منطقه ۴ برای اسکان اضطراری زائران

 آماده باش سالن ورزشی بسیج منطقه ۴ برای اسکان اضطراری زائران

شهردار منطقه چهار مشهد از تجهیز و آماده باش سالن ورزشی بسیج این منطقه برای اسکان اضطراری زائران بارگاه منور رضوی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا غلامی با اعلام این خبر افزود: هرساله با نزدیک شدن به دهه آخر صفر و رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن الائمه (ع) خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.
غلامی ادامه داد: به همین منظور و برای افزایش رفاه زائران در این منطقه سالن ورزشی بسیج واقع در بزرگراه شهید بابانظر- شهید بابانظر ۳۷ آماده خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی می باشد.
وی با بیان این مطلب که سعی شده تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز زائران در این مکان مهیا باشد، خاطرنشان کرد: در محل اسکان زائران امکانات مورد نیاز از قبیل استراحتگاه مجهز به سیستم های گرمایشی، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، پارکینگ، تجهیزات پزشکی و کمک های اولیه و ... برای زائران ثامن الحجج (ع) در نظر گرفته شده است.
غلامی بیان داشت: در صورت اسکان زائران در سالن ورزشی بسیج، برنامه های فرهنگی ویژه همراه با سخنرانی مذهبی، مداحی، مسابقات فرهنگی و ... در حاشیه آن اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه چهار مشهد به طرح ثبت نام خادمین افتخاری تحت عنوان "شهروند مهمان نواز حریم رضوی" اشاره کرد و افزود: شهروندان منطقه چهار نیز به رسم میزبانی با حضور در طرح خادمین افتخاری حریم رضوی از زائران پیاده استقبال می‌کنند.
غلامی اظهار کرد: شهروندان با ثبت نام در این طرح در همایش شوق خدمت شرکت کردند و آموزش‌های لازم را برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران حضرت رضا (ع) در ایستگاه‌های استقبال و مراکز اسکان اضطراری و مردمی دیدند.
وی در ادامه عنوان کرد: به مناسبت دهه آخر صفر و برای ایجاد فضایی معنوی مناسب با ایام عزاداری، معابر، میادین، پل‌ها و بوستان‌های سطح منطقه با استفاده از بیرق و پرچم‌های سبز و مشکی فضاسازی گردید.
غلامرضا غلامی اضافه کرد: همچنین همزمان با ایام شهادت در دهه آخر صفر مجوز‌های لازم برای فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در سطح منطقه برای متقاضیان صادر شده است.
شهردار منطقه ۴ مشهد به نظافت و رفت و روب معابر در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به قرار داشتن یکی از مسیرهای اصلی تشرف به حرم‌ مطهر در این منطقه،۳۵۰ نفر نیروی کارگری در این ایام جهت خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی فعال هستند و تمامی واحدهای اجرایی به منظور مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی جهت ایجاد آرامش خاطر برای زائران و عزاداران آماده‌باش کامل می‌باشند.
شایان ذکر است همزمان با این ایام حسینه بیت العباس که از مکان های اسکان مردمی می باشد به عنوان پایگاهی برای جمع ‌آوری نذورات مردمی در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات