راه‌اندازی ۱۸ موکب و ایستگاه استقبال از زائر در بزرگراه آزادی برای  ...

راه‌اندازی ۱۸ موکب و ایستگاه استقبال از زائر در بزرگراه آزادی برای ...

راه‌اندازی ۱۸ موکب و ایستگاه استقبال از زائر در بزرگراه آزادی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده

سال‌هاست در ایام پایانی ماه صفر محورهای منتهی به مشهد الرضا(ع) مملو از خیل عظیمی از زائران پیاده‌ای است که از ده‌ها و شاید صدها کیلومتر آن طرف‌تر در مسیر عشق قدم می‌گذارند، زنان، مردان و کودکانی که با شوق دل گام بر می‌دارند تا به زیارت پیشوایشان عصمت هشتم آسمان و ولایت علی بن موسی الرضا(ع) برسند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در این روزها بسیاری از مجاروان، نهادها و سازمان در تکاپوی خدمتگزاری خالصانه و صادقانه به مشاتاقان اهل بیت (ع) هستند، منطقه ۱۰ شهرداری مشهد نیز به رسم سال‌های گذشته با تمام قوا آماده یاری رساندن به این خیل عظیم است که از شمال کشور و محور قوچان به مشهد وارد می‌شوند.
در همین راستا شهردار منطقه ۱۰ مشهد از افزایش شور و شوق شهروندان این منطقه در خدمت و تکریم زائران پیاده امام مهربانی حضرت ثامن الحجج (ع) خبر داد و گفت: امسال مجوز استقرار ۳۲ ایستگاه خدمات‌رسان و صلواتی در سطح منطقه صادر شده است.
حسنعلی رجب‌زاده با اشاره به اینکه این منطقه در پذیرایی از زائران پیاده مشهد‌الرضا(ع) آمادگی کامل دارد، افزود: ایستگاه استقبال از زائر در جهت رفع نیازهای مسافران مقابل هتل توریست توس راه اندازی و تجهیز شده است.
وی در نظر گرفتن فواصل مناسب را برای برپایی ایستگاه‌های خدمات‌رسان در طی مسیر زائران پیاده را مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۸ موکب در محور بزرگراه آزادی آماده پذیرایی از عاشقان و دلدادگان رضوی هستند.
وی با اشاره به اینکه در این ایستگاه ها خدمات به صورت رایگان ارائه می شود، ادامه داد: زائران می توانند در این ایستگاه ها از غرفه های پذیرایی، واکس، تعمیر کفش، خیاطی، امداد و کمک های اولیه پزشکی، مشاوره مذهبی و ماساژ درمانی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: امسال در طرح خادمان حریم رضوی که ثبت نام آن از یک ماه پیش آغاز شده بود، بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان این منطقه در راستای استقبال از زائران علی ابن موسی الرضا(ع) اعلام آمادگی کردند.
رجب زاده خاطر نشان کرد: هماهنگی با شورای اجتماعی محلات و فراخوان در مساجد به منظور ارائه نذورات در موکب های مستقر شده در مسیر زائران پیاده گامی مثبت برای استفاده از پتانسیل های مردمی و تعامل مردم با شهرداری است.
وی بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران با نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
وی نظارت بر پخش نذورات بهداشتی و سالم را در ایستگاه های خدمات رسان مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا هماهنگی و همکاری با اکیپ کارگروه بهداشت منطقه برای بازدیدهای مدون و منسجم انجام شده است.
شهردار منطقه ۱۰ بر رفت و روب مناسب و جانمایی سطل های زباله سیار در مسیر تردد زائران تاکید و اظهار کرد: امید است امسال نیز بتوانیم با ارائه خدمات بهتر از زائران شهر بهشت به شایستگی میزبانی (مهمانداری) کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات