آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه اجتماعی هیئت‌ها جهت ترویج  ...

آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه اجتماعی هیئت‌ها جهت ترویج ...

آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه اجتماعی هیئت‌ها جهت ترویج فرهنگ شهروندی

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره فداکاری امام حسین (ع) در کربلا گفت: آمادگی داریم از سرمایه اجتماعی هیئت‌ها جهت ترویج فرهنگ شهروندی و حل مشکلات شهری استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمد رضا حیدری، در نشست هم‌اندیشی با روئسا و مدیران هیئت‌های مذهبی مشهد افزود: ویژگی‌های مدیران هیئت‌ها، قدرت جذب و سازماندهی است که هم توان جذب و سازماندهی نیروی انسانی را دارند و هم جذب منابع مالی برای رفع نیازهای هیئت، این یک مدیریت چند جانبه است لذا مدیران هیئت‌ها دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که تاکنون مغفول مانده است.
وی افزود: هیئت‌ها در محلات دارای یک سرمایه اجتماعی هستند که باید از این ظرفیت استفاده شود که در این راستا آمادگی داریم با هیئت‌ها همکاری داشته باشیم .
وی به راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره و اظهار کرد: امام صادق(ع) در اهمیت پیاده‌روی اربعین و زیارت امام حسین(ع) می‌فرمایند:« حسین(ع) کشته شد تا مردم را از جهالت و نادانی نجات دهد و اگر ما نیز بجز این هدف را داشته باشیم در راه امام حسین(ع) نبوده‌ایم.»
وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای بی عمل شده است، اضافه کرد: اگر با عمل بودیم با مشکلات اجتماعی که اکنون در جامعه گسترش یافته روبرو نمی‌شدیم.
حیدری ادامه داد: مردم با مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی روبرو هستند که ما به تنهایی قدرت مقابله با آنها را نداریم و در این مسیر همه از جمله هیئت‌های مذهبی نیز باید کمک کنند.
رئیس شورای شهر مشهد گفت: از ما نخواهید تا به هیئت‌های مذهبی کمک کنیم زیرا این موضوع زوال هیئت‌ها را بدنبال خواهد داشت، اگر هیئت‌های مذهبی از ۱۴۰۰سال پیش همچنان تاثیر گذارند و هستند دلیل آن مردمی بودن آنهاست.
وی افزود: در اربعین دولت عراق تنها امنیت را تامین می‌کند که در همین زمینه هم ضعف دارد، در حمل و نقل و خدمات شهری نیز ناتوان هستند، اما اربعین با آن حجم گسترده جمعیت، بخوبی توسط مردم برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) جهل‌زدایی بود، اظهار کرد: اگر آگاهی بخشی را از عزاداری‌ها بگیریم و تنها عزاداری کنیم به جایی نخواهیم رسید.
حیدری ادامه داد: امروز مشکلات زیادی در مباحث شهروندی مانند ترافیک، آلودگی هوا و مسائل اجتماعی داریم، شورای شهر آمادگی دارد در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و تغییر رفتار جامعه در توسعه فرهنگ شهروندی با هیئت‌های مذهبی همکاری داشته باشد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات