اهتمام شورای اسلامی شهر برای احیای بافت تاریخی در نیشابور

اهتمام شورای اسلامی شهر برای احیای بافت تاریخی در نیشابور

اهتمام شورای اسلامی شهر برای احیای بافت تاریخی در نیشابور

رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر گفت: پارلمان شهری نیشابور مصمم است تا با تدوین سازوکارهای اجرایی، بستر لازم برای احیای بافت تاریخی را در این شهر فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر محمدحسن زرندی ضمن اعلام مطلب فوق گفت: طی هفته گذشته در جلسه ای که با حضور مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی و همچنین مالکان گرمابه تاریخی مرمر و سرای مستوفی بازار سرپوش در کمیسیون مشارکت های اقتصادی و گردشگری برگزار شد، پیرامون سازوکارهای لازم برای احیای بافت تاریخی نیشابور بحث شد.

وی افزود: به همین جهت در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اعضا با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره های میراث فرهنگی و اوقاف و مالکان مجموعه های تاریخی موافقت کردند، تا از این طریق بتوان با رفع برخی موانع، شرایط را برای احیای مکان های تاریخی و رونق بخشی در منطقه گردشگری فراهم کرد.

رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی و گردشگری خاطرنشان ساخت: با تصمیم شورای اسلامی شهر، شهرداری مکلف شد تا با در نظر گرفتن اعتباری مشخص برای حوزه گردشگری در بودجه سالانه و البته ارسال لایحه حمایت اقتصادی در همین چارچوب، شرایط لازم برای اختصاص کاربری گردشگری و اقامتی را برای این مجموعه های تاریخی فراهم کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نیشابور

    منبع خبر

    شورای شهر نیشابور

    شورای شهر نیشابور یک شورای شهر در شهر نیشابور می باشد

      نظرات