انتقاد از عملکرد مدیران عامل سازمان های عمران و مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری

انتقاد از عملکرد مدیران عامل سازمان های عمران و مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که به ریاست علی اکبر زلیکانی و با حضور آقامیری، عشوری و نقیبی اعضای شورا، طاهری معاون اداری و مالی شهرداری، ملکی مدیرعامل سازمان عمران و باقری مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری برگزار شد، انتقادات فراوانی به وضعیت جاری و عملکرد مدیران این سازمان ها مطرح شد.

زلیکانی رئیس کمیسیون عمران و فنی شورا با انتقاد از روند حاکم بر مدیریت سازمان عمران گفت: این سازمان با حجم عظیمی از نیرو متاسفانه بر روی چند پروژه نه چندان بزرگ متمرکز شده و وضعیت به گونه ای است که تمام توان خود را روی یکی از آنها گذاشته و تا تمام نشود سراغ پروژه های دیگر نمی رود!

وی با بحرانی خواندن وضعیت کنونی سازمان عمران خاطرنشان کرد: اگر واقعاً سازمان با مشکل اعتبار و منابع مالی مواجه است چرا اقدام به احداث ساختمان جدید در محل سازمان نمود؟ اساساً این ساختمان در حال احداث از کدام محل بودجه و با چه مجوزی ساخته می شود و اینکه با این حجم بدهی ها واقعاً چرا باید این موضوع در اولویت سازمان قرار گیرد؟

رئیس کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر ساری به تخلف سازمان عمران در واگذاری مصالح شهرداری به پیمانکاران به منظور کسر از طلب آنها از این سازمان اشاره و با ارائه سندی در این خصوص تصریح کرد: این سند نشان می دهد موضوع مورد اشاره بنده با اذن و امضای مدیرعامل کنونی سازمان انجام پذیرفته و مصالح شهرداری به ۴ نفر از پیمانکاران خاص تحویل می شود.

وی ادامه داد: اولاً باید نسخه ای از قراداد واگذاری مصالح به این چهار پیمانکار به کمیسیون عمران و فنی ارسال شود و ثانیاً اینکه بنده این موضوع را از طریق مجاری قانونی تا آخر پیگیری خواهم کرد تا این روند ادامه پیدا نکند.

زلیکانی  در بخش دیگری از سخنانش از برخی اقدامات سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری نیز انتقاد کرد و افزود: ایجاد پل های عابر پیاده به منظور بهره مندی برخی افراد خاص از مزایای تبلیغاتی و ساخت و ساز سازمان در محل پایانه مسافربری دولت بدون اخذ مجوز از شورای شهر و شهرداری از جمله مواردی است که سازمان مرتکب تخلف شده است.

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری:
سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل باید نسبت به لغو قراردادی که بدون برگزاری مزایده با پیمانکار خاص منعقد شده اقدام کند

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با تاکید بر اظهارات گذشته خود مبنی بر غیر قانونی بودن هزینه کردها در سازمان عمران بدلیل عدم تصویب جزئیات بودجه آن از وضعیت نامناسب حاکم بر این سازمان انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در طول یکسال اَندی که از حضورش در سازمان به عنوان نماینده شورا می گذرد، هیچ جلسه شورای سازمانی تشکیل نشده است، افزود: اینکه آقایان بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی سازمان را چگونه و بدون اطلاع ما تدوین و به تصویب رسانده و به شورا ارسال نموده اند برای ما جای سوال است.

عشوری همچنین در انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری نیز اذعان داشت: واگذاری بدون مزایده تابلوهای تبلیغاتی به یک کانون خاص که اصلاً در حیطه اختیارات سازمان نمی باشد با اعتراض چندین کانون دیگر مواجه شده و با وجود اینکه آنها پیشنهاد همکاری به مراتب بهتری دارند اما سازمان از برگزاری مزایده امتناع کرده است.

وی خواستار پیگیری و لغو قراردادهای منعقده با این کانون تبلیغاتی از سوی مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری شد و افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد به اقدامات قانونی روی خواهم آورد و از طریق رسانه ها به مردم گزارش این تخلفات را ارائه خواهم نمود.

شایان ذکر است، در این جلسه همچنین جابر ملکی مدیرعامل سازمان عمران و حبیب باقری مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری توضیحاتی را در خصوص سوالات اعضای شورا ارائه دادند که زلیکانی رئیس کمیسیون عمران و فنی، عشوری و نقیبی اعضای شورا به اتفاق آنها را قانع کننده ندانسته و خواستار رسیدگی موضوعات مطروحه از سوی طاهری معاون اداری و مالی شهرداری که در جلسه حاضر بود، شدند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات