اختصاص قطعه ای از خلدبرین به...

اختصاص قطعه ای از خلدبرین به...

اختصاص قطعه ای از خلدبرین به اهداکنندگان عضو

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری یزد از اختصاص قطعه ای از خلدبرین برای دفن افرادی که اعضای بدن خود را اهدا کرده اند، خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری یزد میثم دهقانی گفت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد و با توجه به ضرورت توسعه فرهنگ مقدس اهداء عضو و در جهت ارتقاء این امر خداپسندانه هر شهروندی که قابلیت اهدای عضو داشته باشد و این کار را انجام بدهد در این قطعه مخصوص دفن می شود .

دهقانی افزود: با برگزاری جلسات مشترک فی مابین سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری یزد و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، خوشبختانه تفاهم نامه ای بین شهرداری یزد و دانشگاه علوم پزشکی منعقد گردید که در جهت خدمات رسانی بهتر برای افراد اهدا کننده عضو تمام خدمات ارائه شده از طرف سازمان به فرد اهدا کننده عضو به صورت رایگان انجام شود، همچنین در جهت ارج نهادن به این امر مقدس در آرامستان، قطعه ای به نام ایثارگران حیات اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری یزد خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تجلیل از افراد و خانواده هایی است که به دنبال کار خیر بوده و با اهدای اعضای بدن خود و یا عزیز از دست رفته شان فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه ترویج می کنند.

شایان ذکر است اهدای عضو در بیشتر موارد زمانی صورت می‌گیرد که فرد اهداکننده دچار مرگ مغزی شده باشد و فرد یا ولی دم او اجازه می‌دهد تا بافت‌ها یا اعضای سالم او به شخص دیگری برای پیوند اهدا شود که این پیوند می‌تواند زمانی که فرد زنده است یا پس از مرگ او صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات