تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازی ها در منطقه زلزله زده کرمانشاه

تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازی ها در منطقه زلزله زده کرمانشاه


گروه تخصصی عمران شورای مرکزی روز ۱۵ آبان تشکیل جلسه داد و در آغاز گزارش هیئت کارشناسی اعزامی به منطقه زلزله‌زده را از دکتر سرافرازی رئیس هیئت ملاحظه کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، در این گزارش اشاره شده که بسیاری از تخریب های ناشی از زلزله مربوط به ساختمان های بتنی بوده و هم اکنون گرایش عمومی منطقه به سازه های فولادی است و لازم است برای بهبود وضعیت اتصالات سازه های فولادی و استقرار آزمایشگاه های جوش و اتصالات در منطقه فکری اساسی کرد. در این گزارش همچنین بر اهمیت توجه به تخصص رشته ای ناظران ساختمان های در دست احداث در منطقه زلزله زده تاکید شده و از برخی نابسامانی ها در این زمینه و نیز عدم توجه شهرداری های منطقه به گزارش‌های تخلف ساخت و سازها به بهانه رعایت وضع موجود و روحیه آسیب دیده زلزله زدگان، انتقاد شده است.
اعضای جلسه گروه تخصصی عمران با ملاحظه گزارش یادشده و بررسی‌های قبلی شان تصمیم گرفتند نشست آتی خود را همزمان با سالگرد زلزله کرمانشاه در آن استان برگزار نمایند.
به گفته مهندس مجتبی زاده رئیس گروه تخصصی عمران در این جلسه همچنین مهندس احمدی مسئول یک شرکت تولید نرم افزار محاسباتی به معرفی توانمندی های این نرم افزار پرداخت و مقرر شد پس از معرفی و ارسال آن به استانها، نقاط قوت و ضعف آن بررسی گردد. نمایندگانی از انجمن صنفی بتن اتوکلاو شده نیز در جلسه کمیسیون عمران حضور یافتند و به معرفی این نوع از مصالح پرداختند که به گفته آنان قابلیت مقاومت در هنگام زلزله های شدید را دارد و در برابر انتقال صوت و حرارت نیز مقاوم است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات