خروج شهرستان خلخال از بن بست ارتباطی در آینده نزدیک / اظهار رضایت استاندار اردبیل از روند اجرای پروژه های راه سازی در اس...

خروج شهرستان خلخال از بن بست ارتباطی در آینده نزدیک / اظهار رضایت استاندار اردبیل از روند اجرای پروژه های راه سازی در اس...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل در بازدید از پروژه های راه سازی شهرستان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در اجرای پروژه های راه و شهرسازی و جذب اعتبارات بی سابقه در سطح استان افزود:  وجود راه های ارتباطی مناسب ، ایمن و استاندارد از نیازهای مهم زیرساختی منطقه بوده و براین اساس ارتقای راه های موجود و احداث سالانه دست کم ۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان ضروری است.

وی گفت: طرح کمربندی خلخال ، مسیر کلور - درام ، جاده خلخال اسالم ، جاده پونل ، جاده شال - ماجولان به سمت ماسوله در شهرستان خلخال در حال اجرا بوده  و به زودی شاهد خروج خلخال از بن بست ارتباطی خواهیم شد.

بهنامجو به مسیر گردشگری و بسیار زیبای خلخال، کلور، درام، طارم ، منجیل اشاره کرده و افزود: جاده کلور_ درام بدون گردنه پر پیچ و خم و بدون تونل می باشد و  تمامی  راه هایی که به استان اردبیل منتهی می شود دارای گردنه و تونل هستند و مسافران در فصل زمستان با مشکلات عدیده ای مواجه مشوند در حالی که این مسیر کوچکترین مشکل برف گیری و مسدود شدن در زمستان را نخواهد داشت .

استاندار اردبیل در مورد وضعیت اعتبارات پروژه کلور- درام گفت: خوشبختانه طی سال جاری اعتبار تخصیصی، تصویب صددرصد جذب شده است که به طور قطع کمک شایان توجهی در تسهیل پیشرفت پروژه را به دنبال خواهد داشت. و تلاش خواهیم کرد درسفر رئیس‌جمهور که درهفته‌‌های آتی به استان اردبیل خواهند داشت اعتبارات مناسب و قابل توجهی را جهت تسریع در پروژه جاده کلور- درام جذب کنیم.

وی در ادامه سفر خود از جاده اسالم در حوزه استحفاظی خلخال که اخیرا تبدیل به جاده اصلی شده است، نیز بازدید نمود.

استاندار اردبیل در خصوص تبدیل راه فرعی اسالم به خلخال به جاده اصلی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز نصب امکانات ایمنی جاده از محل اعتبارات راهداری استان تامین خواهد شد.

وی افزود:جاده توریستی خلخال به اسالم به طول ۷۱ کیلومتر از جمله راه های مهم منطقه برای دسترسی به استان همسایه گیلان است که ۲۵ کیلومتر از این مسیر از جمله گردنه معروف الماس با ۲ هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع از سطح دریاهای آزاد در حوزه استحفاظی استان اردبیل قرار دارد.

استاندار اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جاده شال- ماجولان - ماسوله نیز ۳۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی اردبیل قرار گرفته که ۲۸ کیلومتر آسفالت، ۷ کیلومتر زیرسازی انجام شده که بعد از عید نوروز کلا سهم استان اردبیل تکمیل می شود و ۱۶ کیلومتر باقی مانده نیز توسط راه و شهرسازی استان گیلان اجرا می شود که با اتمام این پروژه دو شهر گردشگری ماسوله به خلخال را به هم متصل می کند.

اکبر بهنام جو در مورد سایر پروژه های در حال پیگیری در مسیرهای اردبیل مشکین، خروجی های شهر اردبیل را یادآور شد و اظهار داشت: استان اردبیل ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه دارد اما برای ایجاد سالانه ۳۰ کیلومتر بزرگراه برنامه ریزی شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات