برگزاری نشست مشترک شهرداران و دهیاران استان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ، همایش شهرداران استان با حضور جمالی نژاد معاون عمران ، توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و  مدیران کل دفتر امور شهری و روستایی استان برگزار شد .

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری گفت :  ستاد باز آفرینی شهری استان در ۵ محور فعالیت های خودش را در جهت ساماندهی بافت های ناکارآمد و زیست پذیری و بهبود شرایط سکونت در این محلات متمرکز کرده است که از جمله این محورها می توان به  توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی ، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای ، ارتقای زیرساختهای شهری در این محلات ، بهسازی فضاهای شهری و محله ای ، توانمند سازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی اشاره کرد .

مبارکم قدم خاطر نشان کرد : در این محلات ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۸ میلیارد ریال در حال انجام است که یکی از مشکلات عمده در این محلات کودکان بویژه دختران بازمانده از ادامه تحصیل هستند که در این خصوص در یک برنامه اجرایی احداث یکصد کلاس درس در قالب ۸ مدرسه تعریف شده است که افتتاح دبیرستان دخترانه ریحانه النبی (س) در محله وکیل آباد از جمله این پروژه ها بوده که با اعتبارات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان و تجهیز و محوطه سازی آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس به بهره برداری رسید .

ابراهیم مبارک قدم گفت : احداث مراکز جامع سلامت ، بهسازی و ساماندهی معابر ، احداث سالن های ورزشی ، مراکز خانه محله ، بهبود روشنایی معابر ، مرکز حرفه آموزی و راه اندازی نهاد توسعه محله از جمله این طرحها و برنامه ها به شمار می روند .

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اقدامات مشترک دستگاههای اجرایی از جمله دستگاههای خدمات رسان ، اب و فاضلاب ، برق ، گاز ، شهرداری و میراث فرهنگی در حال تدوین است که بخشی از برنامه ها از سوی فرمانداران شهرستانها تدوین و در جلسه ستاد استان تصویب شده است .

وی اظهار کرد : در جریان سفر جناب آقای مهندس  اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی و آقای مهندس عشایری معاون محترم وزیر به ارومیه دو خبر اعلام شد ، نخست افزایش اعتبارات ملی بازآفرینی استان و دوم تامین تسهیلات نوسازی مسکن . بر این اساس۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت بازآفرینی شهری پایدار در اختیار اداره کل و دبیرخانه ستاد استان قرار خواهد گرفت تا با تصویب ستاد بازآفرینی که به ریاست استاندار محترم تشکیل خواهد شد ، در جهت ساماندهی بافت های ناکارآمد هزینه گردد :  تخصیص این اعتبار منوط به اقدامات مشترک سایر دستگاههای اجرایی و خدمات  رسان عضو ستاد از جمله شهرداری های محترم استان خواهد بود .

همچنین در این سفر اعطای تسهیلات برای نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری استان مصوب گردید که فرصت بسیار مناسبی جهت نوسازی واحدهای مسکونی از سوی ساکنین و همچنین انبوه سازان در ورود به نوسازی این بافت ها می باشد .

مبارک قدم خاطر نشان کرد : سقف این تسهیلات در شهر ارومیه به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی و در سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال است که با نرخ ۹ درصد و بدون سپرده گذاری اعطا خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات