ثبت ملی سومین گونه جدید شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از یک گونه جانوری مربوط به راسته دارکوب سانان (piciformes) با نام فارسی «دارکوب قهوه‌ای» و نام علمی Jynx torquil که توسط سعید حیدری دوستدار محیط زیست و عکاس طبیعت تصویر برداری شده بود، در کمیته ملی ثبت، جمع‌آوری و ساماندهی گونه های حیات وحش ایران ثبت شد.

شهرام احمدی، مکان ثبت و تصویربرداری از این گونه را شهرستان کوهرنگ عنوان کرد و افزود: این گونه مهاجر در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ شناسایی و تصویربرداری شده که پس از طرح و بررسی توسط این کمیته، ثبت ملی شد.

وی درباره زیستگاه این پرنده اضافه کرد: معمولاً در باغ‌ها، میوه‌زارها، پارک‌ها و ردیف درخت کنار مزارع و در سوراخ‌های موجود در تنه درختان و شکاف ساختمان‌ها و امثال آن آشیانه می‌سازد. این مقام مسئول تصریح کرد: تنها خطری که این پرنده را تهدید می‌کند، انهدام زیستگاه‌هاست، بنابراین باید نسبت به حفاظت از مناطق زیستگاهی و انجام مطالعات در جهت شناخت بیشتر آن، بکوشیم.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: این پرنده ۱۶ سانتیمتر طول دارد و رنگ پر و بال و ویژگی رفتاریش شبیه شبگردهاست همچنین به دلیل توانایی و سازگاریش در مخفی شدن مشکلات فراوانی در تشخیص و بررسی این پرنده به وجود می‌آورد و اغلب در حال تغذیه درون پوشش گیاهی نزدیک سطح زمین به سر می‌برد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات