نگاه محیط زیست نگاهی همسو با توسعه و اشتغال است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، صبح روز سه‌شنبه، سید عادل عربی با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر دیدار کردند.
فتحی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در این دیدار اظهار  کرد: با توجه به گستردگی محیط‌زیست در شهرستان ملایر، وظایف همکاران محیط زیستی نیز از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
فتحی ادامه داد: شهرستان ملایر به لحاظ مناطق حفاظت‌شده در سطح استان دارای موقعیت ویژه‌ای است و باید مراقب‌های ویژه‌ای از این مناطق صورت گیرد.
وی در ادامه از فعالیت‌های صنعتی در این شهرستان مثال زد و گفت : صنایع این شهرستان همواره با مشکلات زیست‌محیطی فراوانی روبرو هستند، که با تعامل و هم‌فکری باید این معضلات و مشکلات به حداقل رسانده شود.
فرماندار ویژه شهرستان ملایر تصریح کرد: به توجه به این‌که واحدهای تولیدی و کشاورزی نیاز به اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست دارند ،تعامل خوب و مناسبی بین بسیاری از دستگاه‌های اداری شهرستان با محیط‌زیست ایحاد شده است.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شهرستان ملایر حفظ و حراست از منابع محیط زیست است.
فتحی با اشاره به تاثیر آموزش در حوزه محیط زیست افزود: یکی از مواردی که می‌تواند به کمک محیط‌زیست بیاید، آموزش آحاد مردم به‌ویژه در روستاهایی است که در محدوده مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع واقع‌شده‌اند و با توجه به اینکه تالاب آق گل یکی از مناطق گردشگری مهم در این شهرستان می باشد برای احیاء آن نیاز به تعامل و همکاری همه جانبه مردم و دستگاه است.
در ادامه عادل عربی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان عنوان کرد: شهرستان ملایر دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان است اما به لحاظ زیست‌محیطی و وجود مناطق محافظت‌شده و شکارممنوع اولین شهرستان استان است.
وی بیان کرد: شهرستان ملایردارای ۲ منطقه حافظت‌شده و ۳ منطقه شکارممنوع است که نگین استان همدان هستند.
وی تصریح کرد: وجود معادن و حتی واحدهای صنعتی در مناطق حافظت‌شده نشانگر تعامل خوب محیط‌زیست استان با صنعت می باشد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با تایید به تاثیر آموزش در این زمینه افزود: این آموزش‌ها در دستور کار محیط‌زیست استان و شهرستان ها است و همواره در این راستا به تعامل و همکاری با سایر ادارات دولتی نیازمند هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه ما یک نگاه همسو با توسعه و اشتغال در استان است و در همین راستا با صنایع و واحدهای مختلف تولیدی همکاری همه جانبه خواهیم داشت.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات