پیگیری جدی شهروندان برای احیا پارک زعفرانیه/ وعده شهردار در این خصوص چه زمانی محقق می‌شود؟

پیگیری جدی شهروندان برای احیا پارک زعفرانیه/ وعده شهردار در این خصوص چه زمانی محقق می‌شود؟


نخستین موضوع مطروحه در این کمیسیون موضوع شکایت اهالی کوی زعفرانیه در خصوص تغییر کاربری  پارک زعفرانیه و قطع اشجار این پارک بود.
مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز در این باره گفت: متاسفانه با حکم دادگستری  تغییرکاربری این زمین صورت گرفت و با شکایت صاحب زمین، این درختان با حکم دادگستری و حضور نیرو انتظامی قطع شد.
علی مدبر خاک نژاد افزود: علی رغم رایزنی با مسئولان استانی جهت جلوگیری از اجرای این حکم، امّا متاسفانه کاربری فضای سبز این منطقه به مساحت ۵۰۰ متر توسط اداره کل مسکن شهرسازی و مصوبه کمیسیون ماده ۵ تغییر یافته  و چهار سال قبل برای این محل حکم کاربری مسکونی صادر و زمین مذکور به فروش رفته بود
مدبر اظهار داشت: دادگاه بدوی و تجدیدنظر در برابر این قرارداد ، سند شش‌دانگ مسکونی موخر صدور را ارجح‌تر دانسته و در نهایت رای به اجرای حکم و قطع درختان داد.
وی عنوان کرد: قطع این درختان در حالی مخفیانه و بدون اطلاع قبلی به سازمان پارکها روی داد که حتی فرصتی برای انتقال این درختان قدیمی و کهن توسط عوامل فضای سبز ایجاد نشد.
شهردار منطقه ۲ شهرداری تبریز هم با تایید سخنان علی مدبر ادامه داد: اتفاقی که افتاد با رای قانونی دادگاه و با حضور یگان ویژه صورت گرفت و اصلا اجازه حضور افراد شهرداری در محل داده نشد .
علی خوشنواز گفت: شهرداری تبریز هیچ مشکلی با تملک و بازگرداندن کاربری فضای سبز به این اراضی ندارد و تنها مشکل موجود رضایت صاحب ملک و حل مشکلات قانونی است.
وی ادامه داد: فرافکنی های بسیاری علیه شهرداری صورت گرفته اما مگر میشود شهرداری درختانی که خود سالهای پیش کاشته در عرض یکساعت از بین ببرد؟
مدیر کل حقوقی شهرداری تبریز؛ شهرداری تبریز را نهادی دانست که در این ماجرا مظلوم واقع شده است.
مسعود هاشم پور گفت: شهرداری تبریز برای برگرداندن فضای سبز این محیط نیازمند برخی پشتیبانی نهادهای مرتبط دارد.
سعید نیکوخصلت این اتفاق را در شان تبریز و شهروندان این شهر ندانست و گفت: این موضوعات سرمایه های اجتماعی را از بین می برد و تبعات ناگواری را به بار خواهد آورد.
وی ادامه دد: این موضوع با وجود بار هزینه ی زیاد برای شهرداری تبریز باید حل و فصل شود.
رییس کمسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به پیگیری وعده شهردار تبریز در این خصوص توس شهروندان گفت: قرار بود این موضوع تا چهل روز حل و فصل شود اما این اتاف رخ نداد!
عبداله تقی پور گفت: مظلومیت شهرداری و قصور دیگر نهادهای دیگر فضای سبزی که در کوی زعفرانیه از بین رفته باز نمی گرداند.
وی اظهار داشت: شهروندان پیگیر وعده شهردار در خصوص احیا این موضوع هستند و سوال اینجاست که وعده شهردار در خصوص پارک زعفرانیه چه زمانی محقق می شود؟
تقی پور روند رسیدگی به این موضوع را کند دانست و گفت: متاسفانه با این روال به نتیجه ای نخواهیم رسید.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهر با اشاره به اینکه حرف بار مسئولیت به همراه دارد تاکید کرد: تناقضاتی که در سخنان اهالی و مسئولان شهرداری وجود دارد ابهامات جدیدی را ایجاد می کند.
وی گفت: این جریان باید در کمیته کارشناسی بررسی شده و در جلسه آتی کمیسیون به نتیجه ی اصولی رسیده باشد.
در ادامه این کمیسیون بررسی مشکلات تملک  اراضی پارک عباس میرزا در دستور جلسه قرار گرفت.
عبدله تقی پور با اشاره به افزایش تعداد افرادی که به عنوان مالک در حال دریافت سند هستند گفت: تعدد متولیان موضوعات مرتبط با فضای سبز موجب بروز مشکلات عدیده و موازی کاری های بسیاری شده است.
وی ضمن تاکید برای چاره اندیشی سریعتر این مشکل پیشنهاد حل موضوع تملک توسط سازمانها را عنوان کرد.
در ادامه با نظر اعضا کمیسیون تداوم تملک پارک عباس میرزا توسط سازمان پارکها با استفاده از منابع مالی شهرداری مرکز و معین قراردادن منطقه مصوب شد.
در پایان نیز موضوع مرتبط با - بررسی مشکلات پیمانکاران تنظیف مطرح شده ومقرر شد موضوع پس از بررسی مجددا مورد رسیدگی قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر تبریز

    منبع خبر

    شورای شهر تبریز

    شورای شهر تبریز یک شورای شهر در شهر تبریز می باشد

      نظرات