نحوه برخورد بشریت با محیط زیست درست نیست

نحوه برخورد بشریت با محیط زیست درست نیست

به گزارش شهریار، شکور اکبرنژاد در همایش بین المللی معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن با بیان اینکه در دنیای امروزی از همه انتظار می‌رود در ارتباط انسان با خود، خدایش، محیط زیست و باهم دیگر نقش ایفا کنند، گفت: بحث ارتباط انسان باخدا موضوع  مفصلی است که از مطرح کردن آن در این محفل می‌گذریم اما جا دارد به رابطه انسان با انسان، با شهر و محیط زیست اشاره‌ کنم .

وی با ابراز ناراحتی از نحوه برخورد بشریت با محیط زیست، اظهار داشت: رفتار ما با محیط زیست باید غیرازاین بلاهایی باشد که تاکنون بر سر محیط زیست آورده‌ایم .

وی افزود: جای تاسف دارد که این رفتارها را به نام علم انجام داده‌ایم، صدها متر حفاری کردیم و چه مصیبت‌هایی بر سر  خاک و آب آورده‌ایم .

وی ادامه داد: در حال غذایی می‌خوریم که برای سلامتی ما مضر است، امروز عطر بو در هیچ میوه و سبزیجاتی نیست، چه جنگل‌ها را از بین نبردیم و این‌ها همگی نشان از این دارد که علم و عمل ما به‌هم‌پیوسته نیست .

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز اظهار داشت:  رعایت حقوق بشر در عصر جهانی شدن و حفظ ارزش‌ها برای ایجاد فضای آرامش‌بخش و معنا بخشی به زندگی انسانی از تعاریفی است که باید با آن‌ها توجه ویژه شود .

وی اذعان داشت: انسانی که زندگی او برایش معنایی ندارد هر چه قدر هم در ساختمان‌های مجلل زندگی کند هیچ ارزشی ندارد، بنابراین برای داشتن زندگی آرام کاشتن بذر محبت و نیکی را به فرزندان خود منتقل کنیم .

وی با اشاره به اینکه در ارتباط انسان با یکدیگر عوامل تعالی دهنده نقش دارند و چیزی است که از مکتب می‌تواند یاد گیرد، گفت:توجه به تقوا، پرهیزکاری، علم و دانایی مواردی است که تفاوت را  بین مرز و بوم‌ها ایجاد کرده است .

وی با بیان اینکه دانشگاه ما با صنعت بیگانه است و علم و عمل فاصله افتاده است، خاطرنشان کرد: همایشی از این قبیل باید واسطه‌ای برای ایجاد ارتباط موثر و تاثیرگذاری بر زندگی بشر باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات