چشم امید برای باز کردن گره کمربند جنوبی توسط استاندار جدید

چشم امید برای باز کردن گره کمربند جنوبی توسط استاندار جدید

چشم امید برای باز کردن گره کمربند جنوبی توسط استاندار جدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا که در سومین هفته اجرای طرح «چهارشنبه‌های پاسخگویی»، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، پاسخگویی تماس‌های مردمی شهروندان بود، در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین وضعیت بولوار نماز بیان کرد: به محض اینکه در شورای عالی معماری و شهرسازی، موضوع طرح پادگان و اراضی آبشار بررسی و تصویب شود، بر اساس توافقی که با مجموعه ارتش در این زمینه داشته‌ایم، شهرداری نسبت به صدور پروانه‌ها اقدام خواهد کرد و ارتش هم، نسبت به بازگشایی فاز نهایی بولوار نماز اقدام خواهد نمود.
وی ادامه داد: البته از ارتش جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رفت که بازگشایی بولوار نماز را به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی منوط نکند که این اینگونه نشد، لذا امیدواریم با نتیجه یافتن پرونده، شاهد بازگشایی و تکمیل بولوار نماز و استفاده شهروندان از آن باشیم.
***ناف شهرداری‌ها را به درآمد تفاوت بین خواست مردم و ضوابط طرح‌های تفصیلی دوخته‌اند
مهدی‌نیا در مورد آخرین وضعیت کمربند جنوبی مشهد نیز گفت: موضوع تصمیم‌گیری برای کمربند جنوبی فراتر از حوزه اختیارات مدیریت شهری بوده و این موضوع در استانداری در حال پیگیری می‌باشد. با توجه به تغییر و تحولات پیش رو در مجموعه استانداری طی روزهای آینده، باید منتظر ماند تا که استاندار جدید و معاون عمرانی وی، کارهای خوب انجام شده برای پیگیری حل مشکل این پروژه را به سرانجام مقصود برسانند.
وی گریزی نیز به موضوع تخلفات ساختمانی زد و اذعان داشت: نظام شهرسازی کشور ما مخصوصا بعد از سال ۶۲ که شهرداری‌ها به سوی خودکفایی رانده شدند و ناف شهرداری‌‌ها را به تفاوت بین ضوابط شهرسازی و طرح‌های تفصیلی و خواست مردم دوختند، دچار آشفتگی شد.
***تخلف ساختمانی یک قاعده و رعایت ضوابط شهرسازی یک استثناء شده است
عضو شورای شهر مشهد در دوره پنجم اذعان داشت: امروزه تخلف ساختمانی یک قاعده بوده و رعایت ضوابط شهرسازی تبدیل به یک استثناء شده است. این معظل به این زودی حل نخواهد شد زیرا ما تا فکری به حال درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نکنیم و لایحه درآمدهای پایدار که قرار بود دولت بعد از ۶ ماه از اعلام خودکفایی شهرداری‌ها به مجلس بفرستد و هنوز بعد از ۳۵ سال به نتیجه نرسیده است، تبدیل به قانون و اجرایی نشود، کاری از پیش نخواهیم برد.
مهدی‌نیا ابراز کرد: تا زمانی که طرح‌های جامع و تفصیلی ما با این اصول خشک و غیر منعطف بوده و تا جایی که ادبیات و فرهنگ در بین مردم و کارکنان و کارشناسان شهرداری این باشد که حساسیت در اجرای ضوابط شهرسازی نداشته باشند، آش همین آش است و کاسه همین کاسه و داد و فریاد بخشی از نیروهای متخصص و آکادمی هم در این حوزه به جایی نخواهد رسید.
***باید دولت با تبدیل مالیات به عوارض و افزایش درآمدهای پایدار شهرداری، جلوی درآمدهای نامشروع تخلفات ساختمانی را بگیرد
وی افزود: باید آب را از سرچشمه درست کنیم، قوانین و مقررات را اصلاح نموده و مدیریت یکپارچه شهری را محقق نماییم، به نوعی دولت‌های محلی را به رسمیت بشناسیم، از نظام مرکز تمرکز زدایی کرده و کار را به سمت مراکز استان‌ها ببریم، درآمدهای پایدار شهری را در اختیار خود شهرداری‌ها قرار دهیم و مالیات‌ها را به عوارض تبدیل نماییم و در اختیار شهرداری‌ها بگذاریم، آن موقع از شهرداری‌ها بخواهیم تا به دنبال اینگونه درآمدهای نا مشروع نروند.
مهدی‌نیا تاکید کرد: باید حساسیت را به لحاظ فرهنگی برای انجام تخلفات ساختمانی برای شهروندانمان افزایش دهیم تا همانطور که در امور دینی، بر روی مال حرام و حلال حساسند در حوزه شهرسازی نیز به رعایت حقوق مردم و عدم انجام تخلفات ساختمانی پایبند باشند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات