حضور در مرکز ۱۳۷ مهمترین ابزار ارتباط دوطرفه مردم با مدیریت شهری است  ...

حضور در مرکز ۱۳۷ مهمترین ابزار ارتباط دوطرفه مردم با مدیریت شهری است ...

حضور در مرکز ۱۳۷ مهمترین ابزار ارتباط دوطرفه مردم با مدیریت شهری است / لزوم توسعه مرکز ۱۳۷ در شان کلان‌شهر مشهد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، یکی از مهمترین ابزارهای برقرار ارتباط دوطرفه مردم با مدیریت شهری است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا که در سومین هفته اجرای طرح «چهارشنبه‌های پاسخگویی»، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، پاسخگویی تماس‌های مردمی شهروندان بود، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف شورا به عنوان نمایندگان مردم، کسب اطلاع از نظرات شهروندان است. مجاری مختلفی در شهر ۳ و میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مشهد برای این کار وجود دارد که از حضور در مساجد، گروه‌های صنفی، محافل و انجمن‌ها و همچنین ارتباط با مردم از طریق فضای مجازی گسترده است.
وی افزود: حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد و اجرای طرح «چهارشنبه‌های پاسخگویی» یکی از مهمترین ابزارهای برقراری این ارتباط دو طرفه بین مردم و اعضای شورای شهر مشهد است.
***اولویت اول شهروندان در تماس با ۱۳۷، درد دل با مدیران شهری است
مهدی‌نیا عنوان کرد: ممکن است که امروزه تکنولوژی‌های زیادی برای انتقال اطلاعات و ارتباطات تصویری و صوتی در فضای مجازی و بر قالب آی تی، ایجاد شده باشد اما تجربه این را ثابت کرده است که هیچکدام از این روش‌ها، جای گفتگوی رو در رو و زنده را نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: وقتی شهروندی با یکی از نمایندگان خود در شورای شهر تماس گرفته و با او در مورد مشکلی خاص صحبت می‌کند، شاید اولویت دومش حل آن مشکل باشد، زیرا در اکثر موارد اولویت اول تماس گیرندگان با مرکز ۱۳۷، درد دل با مدیران و اعضای شورای شهر بوده و اینکه بدانند مسئول مربوطه، حرف او را شنیده است.
***مدیران شهرداری، حضور در مرکز ۱۳۷ را جدی بگیرند
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه این بستر، بستر بسیار مناسبی بوده و باید توسعه یابد، اذعان داشت: همه اعضای شورای شهر به وجود و کارکرد مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، اعتقاد راسخ دارند که به همین منظور نیز ارتباط آنها با این مرکز و شهروندان به صورت مستمر ادامه دارد، اما از همکارانم در مجموعه شهرداری نیز تقاضا دارم پاسخگویی به پیام‌ها و تماس‌های مردمی و حضور در مرکز ۱۳۷ را جدی گرفته و این کار را به عنوان یک موضوع حاشیه‌ای ننگرند.
مهدی‌نیا گفت: اگر زیرساخت‌های انتخاباتی در کشور ما به گونه‌ای بود که مردم ابتدا شورای محله را انتخاب می‌کردند، سپس شورای منطقه توسط شورای محله برگزیده می‌شد تا خروجی انتخاب شورای منطقه نیز، به شورای شهر می‌رسید، آنگاه شاهد یک سلسله مراتب زنجیروار قدرت بودیم که این ارتباطات معنا پیدا می‌کرد اما حال که ما در شهر مستقیما توسط مردم انتخاب می‌شویم، هر چه می‌توانیم باید خلاء نبود ارتباط نردبانی با آحاد مردم را پر کنیم.
***پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ۱۳۷، باعث تاثیر در نگاه و تصمیم آینده مدیران می‌شود
وی افزود: لازمه رسیدن به این هدف، مستلزم آن است که ارتباطات شهردار مشهد، معاونین، مدیران، روسای سازمان‌ها، شهرداران مناطق و اعضای شورای شهر با مردم را از طریق مجاری ارتباطاتی مثل مرکز ۱۳۷ گسترش دهیم .
عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: برخی اوقات بعضی افراد، برگزاری پاسخگویی مستقیم مدیران به مردم را نوعی حرکت پوپولیستی قلمداد می‌کنند در صورتی که به نظر بنده، به هیچ عنوان اینگونه نبوده و اتفاقا این ارتباط مستقیم با مردم، باعث تاثیر در نگاه ما مدیران می‌شود، زیرا ما هم در محدوده خاصی از این شهر و جامعه متولد و بزرگ شده‌ایم و شاید از شرایط سایر محدوده‌ها اطلاع درستی نداشته باشیم که این ارتباطات مستقیم، شنیدن و مواجه شدن با ادبیات‌های مختلف شهروندان، تجربه زیسته‌ای می‌شود که شخصیت ما را کامل می‌کند.
***باید ضمن حفظ دستاوردهای گذشته، ۱۳۷ را در شان کلان‌شهر مشهد توسعه دهیم
مهدی‌نیا خاطرنشان ساخت: حضور و پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ۱۳۷، فقط شنیدن و حل یک مشکل نیست بلکه باعث می‌شود تا من به عنوان یک مدیر، در تصمیم‌گیری‌های آینده و رای‌هایی که خواهم داد، با پشتوانه و پخته‌تر عمل نمایم. پس نباید این کار به یک حرکت پوپولیستی تخفیف داده شود.
وی گفت: در حال حاضر به نظر بنده، مرکز ۱۳۷ خیلی بهتر از گذشته عمل می‌کند زیرا زمانی که خودم کارمند شهرداری بودم آن موقع ۱۳۷ یک اتاق کوچک با یکی دو نفر نیرو بیشتر نداشت. از آن روزها که تا امروز، بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، این مرکز توسعه خوبی داشته است البته هنوز در حد کلان‌شهر مشهد نیست و باید ضمن حفظ دستاوردهای گذشته، افق روشنی نسبت به آینده داشته باشیم.
***قدردانی از پرسنل شهرداری و تقاضا برای سعه و صبر در پاسخگویی به شهروندان در شرایط سخت فعلی جامعه
وی با اشاره به اینکه امروز یکی از شهروندان در تماس با مرکز ۱۳۷ و گفتگو با وی، از نحوه برخورد برخی از پرسنل شهرداری گلایه داشت، ادامه داد: ضمن قدردانی از پاسخگویی‌های همکارانم در مجموعه شهرداری به شهروندان از آنها تقاضا دارم در پاسخگویی به شهروندان در این شرایط سخت اقتصادی، سعه و صبر به خرج دهند که این سعه و صبر باید در همکاران مرکز ۱۳۷ باید ده برابر باشد زیرا در بسیاری از اوقات مردم فقط تماس می‌گیرند تا با شما درد دل کنند، پس شما هم با رویی گشاده، حرف‌ها و درد دل‌های شهروندان و زائران را بشنوید و مشکلاتشان را پیگیری کنید. بنده نیز قدردان زحمات مجموعه پرسنل ۱۳۷ هستم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان اینکه در دو ساعت حضور در مرکز ۱۳۷ موفق به پاسخگویی ۳۴ تماس مردمی شده است، افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی مناسبی که در خصوص حضور بنده در مرکز ۱۳۷ صورت گرفته بود، مردم با آگاهی کامل از تخصص بنده، سئوالات خود را مطرح می‌کردند و بیشتر موضوعات مطرح شده در حوزه معماری و شهرسازی بود که این مهم موجب خوشحالی است زیرا می‌شود نتیجه گرفت مردم، مدیران شهری و اعضای شورای شهر را می‌شناسند و با تخصص‌های آنها آشنایی دارند و هدفمند، با مرکز ۱۳۷ تماس گرفته، به طرح سئوال می‌پردازند.
مهدی‌نیا عنوان کرد: برجستگی شورای پنجم شهر مشهد نیز این است که از افراد متخصصی برخوردار می‌باشد که از اطلاعات تخصصی کامل در حوزه کاری خود برخوردارند، لذا در پاسخگویی به تماس‌های شهروندان، به صورت کامل و کارشناسی عمل می‌کنند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات