توسعه رونق اجتماعی با افزایش نشاط اجتماعی شهروندان امکانپذیر است

توسعه رونق اجتماعی با افزایش نشاط اجتماعی شهروندان امکانپذیر است

توسعه رونق اجتماعی با افزایش نشاط اجتماعی شهروندان امکانپذیر است

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: توسعه رونق اجتماعی با افزایش نشاط اجتماعی شهروندان امکانپذیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی بختیاری در نشست هم‌اندیشی با شهردار و مسوولان شهرداری منطقه ۴ مشهد گفت: سبک زندگی کنونی با توجه گسترش شهرها، نیازمند توانمندسازی و توسعه رونق اجتماعی در زمینه‌های متنوع جامعه است.
وی ادامه داد: این امر با طراحی و اجرای طرح‌های دقیق، زیربنایی و منسجم فرهنگی همراه با نشاط اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه محقق خواهد شد.
بختیاری نشاط اجتماعی را موضوعی راهبردی و گسترده عنوان کرد و افزود: برای افزایش درک بیشتر و انتقال کامل‌تر مفاهیم طرح‌های اجتماعی در جامعه باید ابتدا آمادگی پذیرش در شهروندان که مخاطبان اصلی هستند ایجاد گردد، که این مهم از طریق افزایش نشاط اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.
معاون شهردار مشهد اضافه کرد: هدف اصلی اجرای برنامه‌های فرهنگی افزایش رضایتمندی و ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی آنان است و نتیجه این رضایتمندی افزایش مشارکت و همکاری شهروندان در مدیریت شهری خواهد بود.
وی از رییس اداره فرهنگی و اجتماعی این منطقه خواست تا برای سال ۹۸ ایده‌ها و طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی ارائه دهند و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی پروژه‌های فرهنگی همچون مجموعه‌های آبی، فرهنگسراها و ... ظرفیت اجتماعی و فرهنگی در مناطق را بالا می‌برد و اثرگذاری بیشتری بین شهروندان خواهد داشت.
همچنین شهردار منطقه ۴ مشهد در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این منطقه گفت: طی سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بودیم و سعی شده با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع در مکان های مختلف، ضمن رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی احتمالی، فضاهای بیشتری برای حضور خانواده‌ها ایجاد گردد.
غلامرضا غلامی اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای از ابتدای سال جاری در محدوده خدماتی این منطقه انجام گرفته به طوری که شهرداری منطقه ۴ مشهد در این زمینه موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است.
وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های مختلف در زمینه ترویج مفاهیم اجتماعی و دینی، تشکیل کارگروه‌های ویژه برای تعریف راهکارهای کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی در حاشیه شهر، برپایی نمایشگاهی مختلف و متنوع و ... از اقدامات فرهنگی این منطقه از ابتدای سال جاری است.
غلامی بر ادامه اجرای مجموعه آبی شهید قربانی تاکید کرد و اذعان داشت: منطقه ۴ مشهد پرتراکم ترین منطقه شهرداری مشهد است و اجرای پروژه‌هایی همچون مجموعه آبی شهید قربانی، گود کشتی با چوخه شهید بابانظر و... در این محدوده با استقبال شهروندان همراه می‌باشد.
شهردار منطقه ۴ مشهد در پایان گفت: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی و افزایش امکانات مختلف در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای علاوه بر افزایش حس تعلق شهروندان ساکن در این مناطق، زمینه رونق اقتصادی و اجتماعی را فراهم می‌کند.
گفتنی است این جلسه با حضور معاون اجتماعی و مشارکت ها، معاون گردشگری و زیارت، معاون فرهنگی و هنری، معاون سلامت و تربیت بدنی و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و جمعی از مسئولین شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات