افزایش ماندگاری زائر، رونق اقتصادی شهر را در پی خواهد داشت

افزایش ماندگاری زائر، رونق اقتصادی شهر را در پی خواهد داشت

افزایش ماندگاری زائر، رونق اقتصادی شهر را در پی خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورا از پروژه‌های تصفیه‌خانه محلی و پارک جنگلی طرق که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست، اظهارکرد: توسعه سرمایه‌گذاری در شهر مشهد بعنوان یکی از راهبردها و اهداف و آرمان های این دوره از مدیریت شهری است.

ودیعی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری امری استراتژیک برای برطرف شدن بسیاری از مسائل و مشکلات امروز جامعه ما و به ویژه کلانشهرهاست، گفت: دلایل متعددی برای توجه‌پذیر بودن سرمایه‌گذاری در مشهد وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بارگاه منور رضوی اشاره کرد چراکه سالانه ۳۰ میلیون نفر به همین دلیل به این شهر سفر می‌کنند و از این رو، انگیزه قوی برای تمامی سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری موجب حل بسیاری از معضلات از جمله بیکاری می‌شود؛ دولت‌ها به سمت چابک‌سازی و کوچک کردن خود و واگذاری تصدی‌گری امور به بخش خصوصی حرکت می‌کنند و این اقدام توجیه منطقی و اقتصادی دارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: با افزایش جاذبه‌ها و زیرساخت های گردشگری، زائر و گردشگر انگیزه بیشتری برای حضور در مشهد پیدا خواهد کرد و موجب افزایش ماندگاری آنها می‌شود؛ افزایش یک روز حضور زائر و گردشگر در شهر به معنی سرمایه‌گذاری چندهزار میلیاردی است که به این شهر تزریق و رونق اقتصاد شهر را در پی دارد.

ودیعی با تاکید بر لزوم درنظر گرفتن مشوق برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در شهر، گفت: این افراد جامعه را کمک می‌کنند و لذا باید در جهت تکریم ایشان گام برداریم تا موجبات دلگرمی شود.

وی در ادامه به بازدید امروز اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات بدیع و نویی در پارک جنگلی طرق در حال انجام است و برای اولین بار در کشور شاهد آنها خواهیم بود، اظهارکرد: در کارگاه اجرایی این پروژه حدود ۳۰۰ نفر مشغول کار هستند و با راه‌اندازی و اتمام پروژه ۱۰۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

ودیعی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از سرمایه‌گذار پروژه، با مصوبه شورای شهر مشهد، ۱۳۰ میلیارد تومان از حقوق شهرداری برای دوره‌ای ۵ ساله تقسیط شد؛ سرمایه‌گذار در پیشنهاد اول خود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی کرده ولی با توجه به شرایط امروز این عدد تا یک هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به ارزیابی عملکرد معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد پرداخت و گفت: طی یکسال اخیر طرح های خوبی توسط این حوزه ارائه شده و شورای شهر و کمیسیون اقتصادی شورا نیز حمایت های خوبی داشته است.

نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای شهر مشهد از تعیین تکلیف ۲۵ پروژه شهر مشهد که سالها عملیات عمرانی آنها متوقف بوده خبرداد و افزود: بواسطه این توقف، سرمایه های هنگفت شهر راکد و سیما و منظر شهری نیز ناموزون شده بوده است؛ امیدواریم این روریکرد ادامه داشته باشد تا زمینه های رفاه شهروندان و زائران رضوی فراهم شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات