۱۳۷ از مهم‌ترین ابزارها برای ارتباط شهروندان و مسئولان است

۱۳۷ از مهم‌ترین ابزارها برای ارتباط شهروندان و مسئولان است

۱۳۷ از مهم‌ترین ابزارها برای ارتباط شهروندان و مسئولان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، «چهارشنبه‌های پاسخگویی» را دیگر اکثر مردم مشهد می‌شناسند و می‌دانند در این روز اعضای شورای اسلامی شهر مشهد پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های آن‌ها هستند. این بار قرعه به نام محمدهادی مهدی نیا افتاد تا با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد پاسخگوی سوالات و درد و دل‌های شهروندان مشهدی باشد و توانست در طی بیش از ۲ ساعت، پاسخگوی ۳۴ نفر از شهروندان باشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در پایان زمان پاسخگویی به شهروندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه ۱۳۷ و طرحی که به نام «چهارشنبه‌های پاسخگویی» مشهور شده یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی بین مسئولان و شهروندان است.

وی افزود: امروز با پیشرفت در حوزه آی تی نحوه ارتباط نیز متفاوت شده اما تجربه نشان داده، گفت‌وگوی کلامی و ارتباط رودررو با شهروندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و گاه اولویت دوم مردم بیان مشکلاتشان است و اولویت اول درد و دل با نمایندگان و شنیده شدن مشکلات آن‌ها است که در این راستا ۱۳۷ یک بستر مناسب بوده و باید گسترش پیدا کند.

مهدی نیا بیان کرد: نکته دوم اینکه همکاران ما در شورای اسلامی شهر مشهد اهتمام ویژه‌ای برای حضور و پاسخگویی در مرکز ۱۳۷ دارند و درخواست ما از مسئولان در شهرداری هم این است که این موضوع را جدی بگیرند و در مرکز ۱۳۷  برای پاسخگویی به شهروندان حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: عده‌ای ما را  متهم به اقدامات پوپولیستی می‌کنند درحالی‌که اصلاً این‌گونه نیست و این ارتباطات با شهروندان در نگاه و شخصیت ما اثر میگذارد و شخصیت ما را کامل می‌کند  و در زمان رای برای لوایح و طرح‌ها با پشتوانه بیشتر و اطلاع بیشتر تصمیم‌گیری می‌‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر زیرساخت‌های انتخاباتی در کشور ما به‌گونه‌ای بود که مردم ابتدا شورای محله را انتخاب می‌کردند، سپس شورای منطقه توسط شورای محله برگزیده می‌شد تا خروجی انتخاب شورای منطقه نیز، به شورای شهر می‌رسید، آنگاه شاهد یک سلسله‌مراتب زنجیروار قدرت بودیم که این ارتباطات معنا پیدا می‌کرد اما حال که ما در شهر مستقیماً توسط مردم انتخاب می‌شویم، هر چه می‌توانیم باید خلاء نبود ارتباط نردبانی با آحاد مردم را پرکنیم.

مهدی نیا بابیان اینکه مردم با اطلاع‌رسانی مناسبی که نسبت به «چهارشنبه‌های پاسخگویی» شده  و شهروندان شناخت کاملی از اعضای شورای شهر مشهد دارند، گفت: اکثر سوالات مربوط به حوزه کاری من بود و شهروندان بسیار هدفمند سوالات خود را ارائه کردند البته خوشبختانه در شورای پنجم افراد متخصصی عضویت دارند و اعضا در حوزه تخصصی خود اطلاعات ریزی دارند و با هر موضوعی که مواجه می‌شوند این توانمندی را دارند که پاسخی مشخص به شهروندان داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات