احداث هر پل عابر پیاده در زنجان ۴۵۰ میلیون تومان هزینه دارد

احداث هر پل عابر پیاده در زنجان ۴۵۰ میلیون تومان هزینه دارد

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان گفت: برای احداث هر پل عابر پیاده ساده در این شهر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می شود که با مکانیزه شدن آن این رقم به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می رسد.

سمانه شاددل  افزود:  هم اکنون ۱۹پل عابر پیاده برای حفظ جان شهروندان در نقاط مختلف شهر زنجان برای تردد احداث شده است که متاسفانه شهروندان همچنان تمایلی چندانی برای استفاده از آنها ندارند.

وی اظهار داشت: شهرداری با دریافت عوارض از شهروندان برای خدمات رسانی بهتر به مردم تلاش می کند که احداث پل های عابر پیاده از جمله اقدامات مهم در این بخش است.

شاددل افزود: شهروندان زنجانی علل اصلی عدم استقبال از پل های عابر پیاده را سختی و مشقت تردد از پله های آن عنوان می کنند در حالی که این وسیله برای حفظ جان و تامین ایمنی احداث شده است.

وی بیان کرد: در برخی موارد مشاهده می شود شهروندی بجای استفاده از پل عابر پیاده مسیر اتوبان را طی می کند و به موازات نرده های وسط از کناره بزرگراه راه می رود تا فضایی برای تردد از بین نرده های بیابد که حتی با برخورد با وسلیه نقلیه حادثه تلخی را رقم می زند.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان ادامه داد: بر این اساس و برای پیشگیری از این موضوع نیز به پیمانکاران طرح های مربوط به پل عابر پیاده شهر زنجان نیز اعلام شده که پس از انجام این کار نسبت به نصب نرده در محدوده پل عابر پیاده وسط آن اقدام کنند.

شاددل یاداوری کرد: انجام این کار به لحاظ بصری نیز جلوه ناخوشایندی را برای شهر ایجاد می کنداما این کار به ناچار انجام گرفته است.

وی  تاکید کرد: طبق مطالعات انجام گرفته در شهر زنجان بیشترین عبور و مرور شهروندان مربوط به پل عابر اداره کل ورزش و جوانان بوده که در حد استانداردهای لازم ثبت شده اما این رقم در سایر پل ها بسیار ناچیز بوده است.

شاد دل خاطر نشان کرد: برای رفاه خاطر شهروندان نیز پل های های عابر پیاده واقع در بیمارستان ولی عصر (عج)، مرکز آموزشی درمانی تخصصی و آیت الله موسوی زنجان برقی و مجهز به آسانسور شده بودند که قبل از استفاده رسمی قطعات و اقلام آن، توسط افرادی سرقت و حتی تخریب شد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری  اظهار داشت: هم اکنون کار تعمیراتی و خرید قطعات این پل های عابر در دستور کار قرار دارد که پس از طی فرآیندها و تاییدیه نهایی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

به گفته شاددل ، پل میدان روزبه زنجان نیز مراحل مقاوم سازی و مکانیزاسیون خود را سپری می کند که بخاطر مشکلات اداری کار کند پیش می ورد که مشکلات آن به زودی  مرتفع خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری زنجان

    منبع خبر

    شهرداری زنجان

    شهرداری زنجان یک شهرداری در شهر زنجان می باشد

      نظرات