صدای پای پاییز در باغ راههای سمنان

صدای پای پاییز در باغ راههای سمنان

صدای پای پاییز در باغ راههای سمنان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان ، صبح امروز اعضای شورای شهر به همراه شهردار و مدیران شهرداری از باغ راه میان محله زاوقان بازدید کردند .

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به باغ راه های زیبا سمنان گفت : سرمایه طبیعی و فرهنگی موجود در باغ راه های سمنان ، سرمایه ای گران بها و منشاء هویت تاریخی شهروندان سمنان است .

دکتر سید مسعود سیادتی افزود : اشتغال شمار زیادی از خانوارهای سمنانی به فعالیت های وابسته به  کشاورزی و دامداری ، توجه بیشتری را جهت احیاء مسیرهای باع راه ها می طلبد .

وی بیان کرد : کشاورزی باغی سمنان دارای  نظام سنتی تقسیم آبی است که به نوبه خود یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین شیوه های تقسیم آب در ایران بوده و یکی از جاذبه های گردشگری در این منطقه می باشد .

در این بازدید نیز شهردار سمنان باغ راه ها را منحصر به فرد دانست و گفت : چند مسیر جهت بازسازی ومرمت انهار در این مکان در نظر گرفته شده است که به سمت امامزاده زکریا ادامه دارد و خوشبختانه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است .

سیادتی اطلاع رسانی در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در این شهر را ضعیف دانست و گفت : بدلیل عدم اطلاع رسانی مناسب در سال های گذشته در خصوص گردشگری  وزیبایی های این باغ راه ها ، شهروندان سمنان نیز هنور اطلاعات کافی در این زمینه ندارند که خوشبختانه در سال های اخیر احیاء و بازسازی انهار ، کف سازی و جداره سازی این مسیر توسط شهرداری ، این مسیر را منحصر به فرد و زیباتر کرده است .

ایشان مسیر باغ راه  را در محدوده استخر زاوقان بیان کرد و گفت : این مسیر به صورت پیاده روی در باغ راه میان محله زاوقان به مقصد بقعه مبارکه امامزاده علویان ادامه دارد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سمنان

    منبع خبر

    شورای شهر سمنان

    شورای شهر سمنان یک شهرداری در شهر سمنان می باشد

      نظرات