بازدید کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زاهدان از سطح منطقه۴

بازدید کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زاهدان از سطح منطقه۴

طی بازدیدی که روز چهارشنبه۲۳ آبان توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زاهدان از نقاط مختلف منطقه ۴ انجام شد روند اجرای پروژه ها و برنامه های در دست اقدام در این منطقه بررسی شد و در پایان اجرای موارد ذیل مورد تاکید قرار گرفت.

-در رابطه با پروژه احداث بخشی از کانال هدایت آبهای سطحی در خیابان مجدیه به متراژ تقریبی ۹۴۰ متر که قرار است در بازه زمانی ۴ ماهه به اتمام برسد مقرر شد که در کنار سایر امور مرتبط با این پروژه انجام اقداماتی نظیر: نصب تابلوی مشخصات دقیق پروژه و ذکر عنوان دستگاه مسئول انجام امر، تسریع در انجام پروژه و پیگیری ممنوعیت حرکت خودروهای سنگین حمل مصالح در محور مجدیه نیز صورت پذیرد.

-با عنایت به جدولگذاری مجدیه ۲۴ (میلان۲) و نیز اجرای کانال در معبر ورودی آزادی ۴۳ مقرر گردید موضوع اجرای آسفالت آن پیگیری گردد.

-با توجه به جدولگذاری میلانهای پیربخش۲۶ و ضرورت برطرف­سازی مشکلات شهر زاهدان  مقررگردید موضوع آسفالت میلانهای ۷،۹،۱۰،۱۱ ، ۱۲ و … در اصلاحیه بودجه لحاظ گردد.

-مبحث ضرورت فرهنگ سازی و انجام آموزشهای مورد نیاز در محله های مختلف از جمله محله فوق الذکر مورد تاکید قرار گرفت و پیشنهاد گردید موضوع تشکیل کمیته های محلی در محلات و آموزش شهروندان به ویژه در زمینه­های عدم رهاسازی پساب منازل در معابر عمومی و  همچنین جلوگیری از تخلیه و ریختن زباله در سطح معابر و سایر موارد مشابه پیگیری گردد.

-با عنایت به اقدامات صورت پذیرفته درخصوص مسیل شیرآباد و برنامه­های مدنظر جهت آزادسازی دو طرف آن، ضرورت ایمن سازی دو لبه مسیل به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی مورد تاکید قرار گرفت.

-ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب جهت تامین مالی پروژه­های عمرانی و تهیه پکیج مناسب با در نظر گرفتن تمامی نیازمندیها جهت انجام یک پروژه واحد به منظور خودداری از اجرای پروژه های خُرد عمرانی و جلوگیری از هزینه کردهای متفرقه و انجام پروژه های خرد عمرانی مورد توجه قرار گرفت و مقرر گردید این موضوع جهت تصمیم گیری لازم در جلسه آتی شورا اعلام گردد.

– با عنایت به جدولگذاری کوچه صادق و پیش بینی صورت پذیرفته در بودجه، موضوع آسفالت این معبر مورد تاکید قرار گرفت.

– با عنایت به حجم زیاد تردد از محور ۲۴ متری شهرک ولایت و حضور تعداد زیادی از شهروندان در این منطقه و از طرفی با توجه به پیش بینی انجام شده در بودجه، ضرورت جدولگذاری محور مذکور با جدیت مد نظر قرار گرفت.

– با توجه به جدولگذاری معابر وحدت ۵ و ۷ و نیز وجود مدرسه در محور مذکور مقرر شد اجرای آسفالت معابر فوق­الذکر در اولویت پروژه های منطقه قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر زاهدان

    منبع خبر

    شورای شهر زاهدان

    شورای شهر زاهدان یک شورای شهر در شهر زاهدان می باشد

      نظرات