رییس شورای شهر شیراز: دنبال محدود کردن فضای کسب و کار در شیراز نمی‌رویم

رییس شورای شهر شیراز: دنبال محدود کردن فضای کسب و کار در شیراز نمی‌رویم

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا آمادگی کامل دارد برای رونق کسب و‌کار و بهبود فضای اقتصادی با اتاق اصناف به صورت متقابل همکاری کند .

وی ادامه داد: اداره بسیاری از امور شهر همچون حمل‌ونقل، جمع آوری پسماند و یا ساماندهی مشاغل نیازمند همکاری سه جانبه شورای شهر، اتاق اصناف و‌شهرداری شیراز است .

دستغیب افزود: به دلیل افزایش مهاجرت‌های ناشی از خشکسالی، حاشیه نشینی و مشاغل کاذب به یکی از آسیب‌های جدی شهر شیراز تبدیل شده که اقتصاد شهر را تهدید می‌کند .

وی ادامه داد: شورای شهر هیچگاه به دنبال محدود کردن فضای کسب و کار نیست و کمیسیون‌های این شورا تلاش می‌کنند قبل از تصمیم‌گیری‌ها نظر نمایندگان اصناف مرتبط را نیز جویا شوند .

«ابراهیم صبوری» نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی به برخی مشکلات اصناف اشاره کرد و گفت: وضعیت آژانس‌های تاکسی تلفنی پس از فعالیت‌های تاکسی‌های اینترنتی، ساماندهی دست فروشان و بار فروشان، ساماندهی وانت‌های حمل بار، ساماندهی مشاغل مزاحم در خارج از شهر از جمله موضوعات مهم مرتبط با اصناف است، که در شورای شهر شیراز در حال بررسی است .

وی ادامه داد: دوره‌گردهای اغذیه فروش که به شدت رو به رشد است و مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفته، به یک تهدید جدی برای سلامت و اقتصاد شهر تبدیل شده است .

ابراهیم صبوری از احداث قریب الوقوع سایت مشاغل مزاحم در شرق شیراز خبر داد و گفت: توافقات اولیه با پیمانکار و سرمایه‌گذار انجام شده و به زودی پذیره نویسی و فعالیت عمرانی احداث آن در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار آغاز می‌شود .

«سیدعبدالرزاق موسوی» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز گفت: نظرات مشورتی اتاق و اتحادیه‌های اصناف را در تصمیم‌گیری‌های شورای شهر معمولا دخالت می‌دهیم‌ .

وی اصناف را یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی شهر شیراز نامید و گفت: شورای شهر به عنوان متولی شهر نقش برجسته‌ای در هدایت امور دارد و به همین دلیل سعی میکند نظرات اقشار مختلف از جمله اصناف را در طرح‌ها و لوایح جاری شهر جویا شود .

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز از طرح و پیشنهادهای اتاق اصناف برای‌رونق فضای کسب وکار در شیراز استقبال می‌کند .

«سیروس پاک‌فطرت» نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز نیز گفت: اصناف یک ظرفیت و پتانسیل عظیم اقتصادی و اجتماعی غیر دولتی است .

وی از اصناف به عنوان یار دیرین انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: همکاری متقابل اصناف با شورای شهر به صلاح شهر و مردم است و می‌تواند در اموری همچون حقوق شهروندی و شهرسازی ادامه پیدا کند .

«سیدمحمود هاشمی» رییس اتاق اصناف فارس نیز با اشاره به آماری از تعداد اتحادیه‌ها و اصناف استان فارس گفت: قریب به نیمی از واحدهای صنفی فارس در شیراز مستقر هستند .

وی افزود: هنوز برخی دستگاه‌های دولتی و اجرایی، ظرفیت و‌پتانسیل اصناف را باور ندارند و حاضر به ارزیابی این توانمندی نیستند .

وی افزود: در حالیکه اصناف هیچ‌باری را تاکنون به دولت تحمیل نکرده‌اند اما دولت حاضر نیست به اصناف اعتماد کند .

وی با بیان دولت در مواردی که توانمند هستیم، دست اصناف را بسته است، افزود: برای حل بحران تحریم بیشترین بار به دوش اصناف است .

هاشمی خواستار حمایت شورای شهر و شهرداری از جامعه اصناف شد و گفت: همیشه بقال‌ها حامی محرومان بوده و زیر بغل افراد نیازمند را می‌گرفتند اما حالا خودشان  در این شرایط اقتصادی گرفتار شده‌اند و در بی سابقه‌ترین شکل ممکن، برخی بقالها به دلیل نبود رونق اقتصادی مطمئن زندانی می‌شوند .

وی از اعضای شورای شهر شیراز خواست در موضوعاتی همچون وضع عوارض، شبکه حمل ونقل خصوصی بار و مسافر، کارگران ساختمانی، عرضه کالا و خدمات استاندارد، ساماندهی مشاغل

با اتاق اصناف همکاری کنند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات