نامگذاری محله‌ای در قم به نام شهید مدافع حرم لطفی نیاسر

نامگذاری محله‌ای در قم به نام شهید مدافع حرم لطفی نیاسر

مراسم گرامیداشت و رونمایی از پلاک کوچه شهید محمدمهدی لطفی نیاسر از شهدای مدافع حرم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان، سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان، مالکی نژاد عضو شورای شهر، سرهنگ بیطرفان معاون سپاه قم، سرهنگ صادقی معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای قم و جمع پرشوری از آحاد مختلف مردم در مسجد الزهرا(س) در منطقه صفاشهر قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد پناهیان در این مراسم با اشاره به جایگاه شهدا اظهار داشت: این شهید والامقام با اهل‌بیت(ع) عجین بود و پرورش در خانه‌ای مذهبی سبب آن شد این شهید هیئتی وار درراه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و ایجاد امنیت کشور به شهادت برسد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم بیست و سومین برنامه از سلسله برنامه‌های رونمایی از پلاک کوچه  شهدا در شهر قم بوده که همزمان با جشنواره چله سرو برگزارشده و با رونمایی از پلاک چهل شهید گران‌قدر ادامه پیدا می‌کند. برگزاری مراسم پلاک‌کوبی و نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها و شوارع به نام شهدا سبب ذکر خاطرات، رفتار و کردار شهید شده، همچنین مشارکت مردم در این برنامه‌ها قابل‌توجه و جالب بوده است.
ابوالقاسم مقیمی خاطرنشان کرد: مراسم پلاک‌کوبی و نامگذاری خیابان و شوارع مزین به نام شهید به شکل رسمی نبوده و به‌صورت سنتی با حضور خانواده‌های شهدا و مردم برگزار می‌شود اما ارزش و احترامی که هم‌محلی‌ها و شهروندان به شهدا قائل هستند قابل‌توجه بوده و جالب است.
گفتنی است؛ شهید «مهدی لطفی نیاسر» از پاسداران هوافضای سپاه بود که دوشنبه ۲۰فروردین ۹۷به همراه سه تن دیگر، در سن ۳۶ سالگی در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه به شهادت رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات