همایش ایمنی و بهداشت به همت شهرداری منطقه شش برگزار شد

همایش ایمنی و بهداشت به همت شهرداری منطقه شش برگزار شد

در این جلسه آموزشی که با تاکید بر ارایه آموزش های کارآمد و تاثیرگزار سلامت کار تشکیل شده بود به موضوعاتی همچون روش های صحیح حمل دستی بار و راه های جلوگیری از کمردرد ناشی از حمل نادرست بار اشاره شد.
آشنایی با اصول ارگونومی در محیط کار و عدم انجام عادت های ناصحیح در زندگی روزمره و اهمیت استفاده از تجهیزات حفاظت فردی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از کار به پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری این منطقه از دیگر آموزش های ارائه شده در این جلسه آموزشی بود.
شهردار منطقه شش قم در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی همایش با بیان رویکرد منطقه در خصوص بهبود ارزش کیفی خدمات سلامت و تندرستی کارگران و پرسنل خدمات شهری که بازوی اجرایی می باشند را از مهمترین اهداف برگزاری دوره برشمرد و خواستار برگزاری مستمر دوره ها و توجه خاص به این قشر زحمتکش شد.
حاتمی فرد در ادامه به جایگاه خدمات شهری و پرسنل آن به عنوان چشمان ناظر منطقه اشاره داشت و بیان کرد:حضور فیزیکی کارگران در سطح منطقه از نقاط قوت شهرداری می باشد که می توان علاوه بر انجام وظایف محوله در موارد مورد نیاز اطلاع رسانی از قبیل مشکلات زیست محیطی، تخلفات ساختمانی، حوادث و بحران ها یاریگر ستاد باشند که با تعامل می توان خدمات مطلوبی به شهروندان ارایه نمود.
در این جلسه آموزشی که توسط کارشناس بهداشت حرفه ای  تشکیل گردیده بود، کلیه موارد مرتبط با رعایت اصول ارگونومیک و حمل صحیح بار در بخش پسماند و همچنین حرکات ورزشی اصلاحی به شرکت کنندگان در جلسه آموزش داده شده و  به سوالات حاضرین در باره روش های صحیح حمل بار، روش صحیح نشستن رانندگان ماشین های حمل زباله و روش های پیشگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی، پاسخ های مناسب داده شد.
همچنین در همین روز جمعی از کارگران و کارمندان واحد خدمات شهری منطقه شش نیز، آموزش های مرتبط با ارگونومی و حرکات ورزشی برای کاهش مشکلات اسکلتی عضلانی را  فرا گرفتند.

در پایان این جلسه آموزشی، به کلیه سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ های مناسب داده شد و با طرح چندین پرسش از کارگران پیرامون مباحث ارایه شده نحوه آموزش مدرسین و سطح افزایش آگاهی شرکت کنندگان ارزشیابی صورت گرفت.
شایان ذکر است:این دوره با مشارکت شهرداری منطقه و پیمانکار بخش خصوصی خدماتی برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات