نصب ۲۱۷ کباب‌پز در پارک جنگلی النگدره/ استقلال شهرداری گرگان در تولید گل‌های

نصب ۲۱۷ کباب‌پز در پارک جنگلی النگدره/ استقلال شهرداری گرگان در تولید گل‌های

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، یحیی ستوده‌نیا در جلسه بررسی عملکرد این سازمان که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بوده که بتوانیم با صرفه‌جویی در هزینه، عملکرد مناسبی را هم در حوزه زیباسازی و توجه به فضای سبز را داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در گذشته هزینه‌هایی را برای شهرداری رقم می‌زد خرید انواع گل‌ها برای فضای سبز شهر گرگان بود که خوشبختانه طی سال‌های گذشته به ویژه در چند ماه گذشته تحولات بزرگی را در این بخش در شهرداری گرگان ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان با تقدیر از حمایت‌های شهردار گرگان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده از توانمندی‌های کارشناسان و امکانات شهرداری گرگان، در طول سال می‌توانیم چهار میلیون گل فصلی را تهیه و تولید کنیم.

ستوده‌نیا گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و توسعه و گسترش فضای سبز شهری، ۶۰۰ هزار بوته گل فصلی را تا پایان سال به صوت رایگان در اختیار شهروندان، مدارس و ادارات قرار داده و خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در حوزه گل و گیاه، با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و باید برنامه‌ریزی‌ها در این بخش به خوبی انجام شود، نیازسنجی گل‌آرایی مورد نیاز برای ایام نوروز ۱۳۹۸ انجام شده و اقدامات لازم برای تهیه گل‌های مورد نیاز در سایت‌های پرورش گل شهرداری انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه‌ریزی‌های فصلی، تمام برنامه‌ها تا دهه مبارک فجر تنظیم شده و با اقدامات انجام شده، ۸۰ درصد گل‌کاری‌های مورد نیاز تا پایان زمستان برای شهر گرگان تامین شده و باقی آن نیز تا پایان این ماه تامین خواهد شد.

ستوده‌نیا گفت: تا یک سال قبل گل داوودی را خریداری می‌کردیم اما امروز با حمایت شهردار گرگان و استفاده از توانمدی کارشناسان این سازمان علاوه بر تولید ۳۳ هزار گل داوودی که در سطح شهر کاشته شده، ۵۰۰ هزار بوته گل بنفشه و مینا، ۴۰ هزار بوته گل اطلسی خارجی و بسیاری از انواع دیگر گل‌ها را در سایت‌های پرورش گل شهرداری گرگان تولید و برای شب عید آماده استفاده داریم.

وی در بخش دیگری در خصوص پارک جنگلی النگدره و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از افروختن آتش در جنگل و قطع کردن شاخه درختان، گفت: یکی از نیازهای شهروندان در این پارک فراهم کردن «باربیکیو» یا همان کباب‌پز است که در حال حاضر در طول مساحت پارک در کمپینگ‌ها کمتر از ۱۰۰ کباب‌پز وجود دارد.

ستوده‌نیا تاکید کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم تعداد ۲۱۷ کباب‌پز دیگر را در طول محیط پارک نصب کنیم تا شهروندان استفاده کنند که این امر باعث جلوگیری از قطع شاخه درختان و افروختن آتش در پارک جنگلی النگدره خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات