اخذ وام قرض الحسنه از سازمان همیاری شهرداری های کشور جهت ایجاد مجموعه اقامتی

اخذ وام قرض الحسنه از سازمان همیاری شهرداری های کشور جهت ایجاد مجموعه اقامتی

رضا رسولی:
اخذ وام قرض الحسنه از سازمان همیاری شهرداری های کشور جهت ایجاد مجموعه اقامتی
رضا رسولی: اخذ وام قرض الحسنه از سازمان همیاری شهرداری های کشور جهت ایجاد مجموعه اقامتی
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - یکصد و دومین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری در بیست و سومین روز از آبان ماه در عمارت شورا برگزار شد.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با بیان اینکه نظارت درست در برخی از موارد در سیاست گذاری اتفاق خواهد افتاد، افزود: برخی اعتقاد داشتند که حساسیت کمیسیون عمران در اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها بیش از حد است لیکن این حساسیت ناشی از مطالبات مکرر مردم و تاثیر منفی زمین های بلاتکلیف بر سیما و منظر شهری میباشد.
رضا رسولی ابراز داشت: با نظارت مبتنی بر فرافکنی موافق نیستم و اگر هر فرد آن بخش از مسئولیتی را که برعهده دارد بپذیرد و به درستی مسئولیت خود را انجام دهد و با نگاه سیستماتیک با مسایل روبرو شود، مشکلات کمتری در اجرا به وجود خواهد آمد.
وی افزود: همکاران منطقه دو شهرداری رشت بر اساس همین نگاه و خواسته کمیسیون عمران و توسعه شهری، لیست املاک موجود در این محدوده را برای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها تکمیل کردند و در این جلسه در اختیار کمیسیون عمران قرار دادند. این لیست با تعیین وضعیت مالک و کد نوسازی و اعلام ضوابط شهرداری کمک خواهد کرد تا از سواستفاده های احتمالی جلوگیری شود.
پس از بررسی لیست ارائه شده به کمیسیون مصوب شد: پس از احراز مالکیت قطعی و طی مراحل قانونی در قالب بودجه مصوب و با رعایت حداقل زیباسازی در زمین‌های دارای منظر شهری بلامانع است.
در خصوص لایحه درخواست اخذ وام قرض الحسنه با هدف راه اندازی مجموعه اقامتی و رفاهی گیل، برزگر مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری بیان داشت: باید برای همچین فرصتهایی تلاش کرد تا این پتانسیل به سرانجام نافرجام بسیاری از فرصتهایی که از دست رفتند، نشود. از آنجایی که چنین طرح هایی نیاز به بررسی بیشتری دارد، بهتر است زودتر در اختیار قرار گیرد تا بررسی‌های کارشناسی بیشتری روی آن صورت گیرد.
وی افزود: برای اینکه این پروژه به مانند پروژه های دیگر از جمله بازارچه ها با شکست مواجه نشود، باید ابتدا بررسی شود ضریب موفقیت این طرح چقدر است.
برزگر ادامه داد: برای تحقق این پروژه باید پتاسیل هایی را برای مانایی مسافر به وجود آورد. در اولین قدم می‌توان چگونگی این مانایی را از هتلها و اقامتگاه های حاضر کنکاش کرد.
آیت کاظم زاده از مشاوران کمیسیون عمران و توسعه شهری بیان داشت: اگر چنین پروژه ای در ضلع شمالی شهر پیش بینی شود، ضریب موفقیت بیشتری دارد.
رضا رسولی با بیان اینکه باید سرمایه گذار را هم در این طرح در نظر گرفت، عنوان کرد: بهتر است جزییات فنی و بخشی از نیاز سنجی را برعهده سرمایه گذار گذاشت.
وی با اشاره به اینکه اگر این پروژه هوشمندانه طرح نشود به سرانجام نخواهد رسید گفت: این طرح می‌تواند کاربردهای ترافیکی و اقتصاد محلی هم داشته باشد. همچنین با توجه به هزینه ای که روی ملک انجام می‌گیرد، باعث ارزش افزوده روی ملک می‌شود.
بهراد ذاکری با بیان اینکه سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی رغبت داشته باشند، اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد سرمایه گذاری برای اجرای همچین پروژه ای در این مکان پیدا شود.
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با بیان این موضوع که باید نگاهمان را نسبت به سرمایه گذار تغییر داد بیان کرد: از مشکلات سرمایه گذاران بروکراسی‌های دست و پاگیر است و اگر قرار باشد برای این زمین برنامه ریزی شود، بهتر است خود سرمایه گذار برای آن برنامه ریزی کند.
وی گفت: اجرای این طرح در ضلع شمالی شهر رشت نتیجه بهتری خواهد داشت. همچنین تمایل مسافران برای اقامت در شهر رشت یا در شهرهای اطراف که جذابیت طبیعی دارند نیز باید بررسی شود. همچنین بازخورد طرح به شکلی باشد که بتوان درآمد برای شهرداری کسب کرد تا از درآمد کسب شده اقساط وام پرداخت شود.
در خصوص لایحه درخواست مجوز بابت اخذ وام قرض الحسنه با هدف راه اندازی مجموعه اقامتی رفاهی گیل مصوب شد: با لایحه مذکور با هدف ایجاد زیرساختهای اولیه برای زمین مورد نظر تا تعیین و تعریف بسته سرمایه گذاری مناسب در آن موافقت می‌گردد.
عکس : هاتف فرحناک
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات