تاکید اعضای شورا بر تکمیل هرچه سریع تر پروژه زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار

تاکید اعضای شورا بر تکمیل هرچه سریع تر پروژه زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۲ آبان ماه ۹۷ برگزار شد، آقایان مدینه، زلیکانی، آقامیری، شمشیربند، عشوری، نجاریان و نقیبی اعضای شورا، طاهری و فرزانه معاونان شهرداری ساری و اصحاب رسانه حضور داشتند.

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
راهکارهایی برای وصول مطالبات شهرداری از بدهکاران داریم که در کمیسیون بودجه و حقوقی بررسی خواهند شد

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدا و پیش از ورود به دستور کار جلسه نطقی را به شرح ذیل ایراد نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض خیرمقدم خدمت همکاران عزیز ، میهمانان گرامی و اصحاب محترم رسانه ، سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری را شروع می کنیم اما پیش از پرداختن به دستور جلسه ، نکاتی را به عرض می رسانم.

ماه ربیع الاول که از راه می رسد ، دلهای مومنان به ویژه منتظران حضرت مهدی (عج)  از زیباترین احساسات ، لبریز می گردد. زیرا نهم این ماه ، آغاز دوران امامت و ولایت آخرین حجت حق و روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان است . این رویداد عظیم و این عنایت بزرگ الهی را که در حقیقت آغاز شکفتن گلهای عدل و عزت و ایمان می باشد به همه منتظران خصوصا شما گرامیان تبریک عرض می نمایم.

در ایامی که گذشت حماسه پیاده روی اربعین را داشتیم که با شرکت میلیونها زائر دلداده از سراسر دنیا بسیار باشکوه تر از گذشته برگزار شد و در این میان هموطنان عزیز ما که در مکتب سید الشهداء (ع) درس عزت و آزادگی را بخوبی آموخته اند ، حضوری شکوهمند داشته و نشان دادند برای زنده نگهداشتن حماسه عاشورا و لبیک گفتن به ندای هل من ناصر امام حسین (ع) ، سر از پا نمی شناسند و از هیچ تلاش و زحمتی فروگذار نیستند.

مناسبت دیگری که پشت سر گذاشتیم ، ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نیز ۲۹ صفر سالروز شهادت امام رضا (ع)  بود. اگرچه غربت و مظلومیت مدفن اولاد پیامبر در بقیع دردناک است اما در این ایام، مشهد مقدس شاهد حضور میلیونها نفر از زائران ایرانی و غیر ایرانی بود که پروانه وار  بر گِرد شمع فروزان آستان رضوی گشتند و عشق بیکران شیعیان و آزادگان به ستارگان پرفروغ آسمان امامت و ولایت را متجلی ساختند.

و اما واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ رخ داد ، مناسبت شاخص دیگری است که اخیرا سالروز آنرا پشت سر نهادیم . این روز با توجه به ماهیت ضد استکباری حرکت دانشجویان مسلمان، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و با توجه به ارزش و اهمیتی که این رویداد در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی داشته است، از سوی معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ، انقلاب دوم نام گرفت . نظر به اینکه دشمنی نظام سلطه با ملت ایران در تداوم چهل ساله خود ، به مرحله خاصی رسیده تردیدی نیست که توجه به جریان مبارزه با استکبار جهانی از همیشه مهمتر بوده و خصوصا نسل جوان ما باید آشنایی و آگاهی افزونتری نسبت به این موضوع پیدا نمایند.

نکته پایانی اینکه بر اساس نظر سنجی مرکز پژوهش های شورا پیرامون کارکردها و برنامه های مدیریت شهری، تعداد قابل توجهی از شهروندان گلایه مند بوده و جالب آنکه دلیل عمده این نقد و گلایه، دلخوری مردم از وضعیت معیشت شان بود!

آنچه مسلم است شورای شهر بلحاظ قانونی ، تکالیف خاصی در رابطه با بهبود معیشت شهروندان برعهده ندارد اما به عنوان یک نهاد مردمی و برخاسته از متن مردم که اعضای آن منتخبین شهروندان بوده و مسئولیت نمایندگی این عزیزان را بر دوش دارند ، وظیفه خود می داند منویات آنان را در حد مقدورات پیگیری نماید . بنابراین در رابطه با نگرانی های روزمره مردم که این روزها بیشتر معطوف به مسائل اقتصادی و معیشتی بوده و مسئولیت آن نیز متوجه دولتمردان و کارگزاران هست، به مدیران و متولیان محترم توجه می دهیم که مردم مهمترین و محکمترین تکیه گاه نظام و کشور در برابر تهدیدها و فشارها می باشند چنانکه حضور مثال زدنی آنها در صحنه از جمله در راهپیمایی اخیر ، شاهد این مدعاست و تشدید مشکلات و تنگناهای زندگی از میزان مشارکت این مردم آگاه و فهیم نکاسته  بنابراین تامین مطالبات این مردم وفادار و صبور را باید در اولویت امور و وظایف خود قرار دهند و بر مساعی خود در جهت سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسب برای کاهش مشکلات ، بهبود معیشت و افزایش امید و امنیت روانی جامعه بیفزایند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه جلسه در خصوص صحبت های مطرح شده پیرامون بدهی های شهرداری ساری گفت: در جلسات هیات رئیسه شورا در این زمینه تبادل نظرات زیادی صورت گرفت و راهکارهایی نیز پیش بینی شد که از جمله آنها انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین شهرداری و بانک مهر اقتصاد برای وصول مطالبات شهرداری بود که قرار است در کمیسیون بودجه و حقوقی به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری در بلاتکلیفی بسر می برد اظهار داشت: در جلسه هیات رئیسه اولتیماتوم یک هفته ای به شهرداری داده ایم تا تکلیف آن را مشخص نماید تا متعاقب آن پیگیری های لازم برای ادامه پروژه زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار صورت پذیرد.

مدینه ادامه داد: اعضای شورا از توضیحات فنی مسئولان شهرداری و مشاور پروژه زیرگذر شهید علمدار در خصوص علل افزایش رقم قرارداد قانع نشدند اما جهت کمک به اتمام پروژه با آن موافقت کردند اما با همه مساعدت هایی که صورت گفت نباید الان شاهد تعطیلی آن باشیم که شهرداری باید اقدام عاجل جهت تکمیل پروژه انجام دهد.

وی همچنین بار دیگر به عدم پرداخت بدهی شهرداری و شورا به نشریات و رسانه ها واکنش نشان داد و خطاب به معاون اداری و مالی شهرداری که در جلسه حاضر بود، گفت: اگر تا پایان ماه آبان ماه جاری بدهی ها پرداخت نشود از ورود شما به جلسات آتی شورا جلوگیری خواهد شد.

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری لیستی از املاک واگذاری شده در هشت ماهه اول سال ۹۷ به شورا ارائه کند

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری با انتقاد از رویه حاکم بر تصویب مساعدت هایی که از محل ماده های ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می گیرد، گفت: شهرداری در اغلب موارد و بدون اخذ مجوز از شورا تصمیم گیری و اقدام می کند اما چنین موارد کوچکی را به شورا ارسال می کند که باید اصلاح شود.

وی خواستار تفویض اختیار کامل مساعدت ها از محل مواد مذکور از شورا به شهرداری شد و افزود: بارها گفته ام و بازهم تاکید می کنم بابت این نامه ها نباید وقت اعضای شورا گرفته شود.

عشوری برای چندمین بار از عدم تصویب بودجه سال ۹۷ سازمان عمران شهرداری ساری انتقاد کرد و اظهار داشت: در یکسال و اَندی که از حضورم در شورای این سازمان می گذرد هنوز جلسه ای تشکیل نشده و کاملاً واضح است که روند بررسی بودجه سال ۹۷ قانونی طی نشده و حتی به تصویب شورا هم نرسیده است بنابراین هرگونه هزینه ای که این سازمان در حال حاضر انجام می دهد، غیر قانونی است.

وی همچنین خواستار ارائه گزارشی از شهرداری ساری به شورا در خصوص لیست املاک واگذار شده در هشت ماه گذشته از سال ۹۷ شد.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
شورای شهر و فرمانداری برای تکمیل پروژه زیرگذر شهید علمدار به شهرداری کمک کردند اما پروژه تعطیل شده است!

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در پاسخ به درخواست یکی از اعضاء مبنی بر واگذاری کامل اختیارات مساعدت های مالی از مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه از شورا به شهرداری گفت: در آخرین جلسه هیات رئیسه شورا که با حضور آقای طاهری معاون اداری و مالی شهرداری برگزار شد همین گلایه ها را به ایشان رساندیم اما تعدادی از اعضای شورا معتقدند اتفاقاً باید همین اختیاراتی که به شهردار داده شده از وی سلب شود و تمامی مساعدت ها با مجوز شورا صورت بگیرد.

وی در ادامه جلسه در خصوص مباحث مطروحه در خصوص زیرگذر در حال احداث شهید سید مصطفی علمدار گفت: در این پروژه شورای شهر و فرمانداری نهایت همکاری را با شهرداری انجام دادند و کمک کردند تا این زیرگذر در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد اما متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که این پروژه تعطیل است لذا شهرداری باید هر چه زودتر آن را به اتمام برساند.

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری:
ساز و کارهای مساعدت به اشخاص حقیقی و حقوقی باید مشخص شود

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در سخنانی پیرامون مساعدت ها به اشخاص حقیقی و حقوقی از محل ماده های ۱۶ و ۱۷ بودجه مصوب شهرداری گفت: از سال ۱۳۹۳ بنا داشتیم ساز و کار مناسبی برای این مساعدت ها تعیین کنیم اما همچنان این مهم انجام نشده است.

وی افزود: سال گذشته قرار بود آیین نامه ای در این خصوص تدوین و تصویب شود و حتی پس از دستورالعمل توصیه ای از وزارت کشور در این خصوص که در آن اعلام شده بود افرادی که از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی و بهزیستی معرفی می شوند، شامل مساعدت های ماده ۱۷ می گردند، اما باز هم ما برای این کار ساز و کار مشخصی نداریم.

علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری:
سازمان فرهنگی و اجتماعی نسبت به اقامه نماز در شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه اقدام کند

علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه در یک ماه اخیر به اکثر شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه شهرداری سر زده است، از عدم توجه به اقامه نماز در شهرداری انتقاد کرد و اذعان داشت: در شهرداری تعداد زیادی از روحانیون جهت انجام امورات فرهنگی که یکی از مهم ترین آنها برپایی نماز جماعت است، حضور دارند اما متاسفانه در حال حاضر به نماز اهمیتی داده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه بودجه قابل توجهی به معاونت فرهنگی و اجتماعی اختصاص می یابد، افزود: انتظارم این است که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و مدیرعامل سازمان جدیدالتاسیس فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مراجعات مردمی زیادی از شهروندان خصوصاً اهالی محترم بلوار امام رضا (ع) پیرامون عدم افتتاح زیرگذر شهید علمدار در میدان هلال احمر دارند، گفت: خواهشم از مسئولان شهرداری این است که این پروژه را با جدیت پیگیری نمایند تا در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر رعایت عدالت در پرداختی ها به طلبکاران، خواستار پرداخت مطالبات اصحاب رسانه از سوی شهرداری ساری شد.

فرامرز نقیبی نماینده شورای شهر ساری در کمیسیون توافقات شهرداری شد

در بخش پایانی جلسه سی و سوم شورای اسلامی شهر ساری، فرامرز نقیبی با رای موافق اعضاء به عنوان نماینده این شورا در کمیسیون توافقات شهرداری انتخاب و معرفی شد.

مصوبات جلسه سی و سوم شورای اسلامی شهر ساری به شرح ذیل می باشد:

کمیسیون بودجه و حقوقی:

۱- موافقت با درخواست مساعدت تعدادی از شهروندان ساروی که با بیماری های صعب العلاج دست و پنجه نرم می کنند.

۲- موافقت با پیشنهاد شهرداری در خصوص پرداخت هزینه های خسارت وارده به منزل مسکونی یکی از شهروندان در انتهای خیابان دانش که بر اثر بارش باران و آبگرفتگی و همچنین خسارات وارده به یکی دیگر از شهروندان بر اثر سقوط درخت بر روی خودرو صورت گرفت.

۳- موافقت با درخواست مساعدت مالی ستاد دیه استان مازندران که مقرر شد مساعدت های صورت گرفته از سوی شهرداری ساری به این ستاد، صرفاً در ستاد دیه شهرستان ساری هزینه گردد.

کمیسیون عمران و فنی:

۴- در خصوص درخواست آقای نصیری سرمایه گذار زمین ۶ هکتاری بالادزاء که قبلاً توسط شورای این روستا به ایشان واگذار شده بود، مبنی بر واگذاری آن به شهرداری ساری و دریافت هزینه های انجام شده، مقرر شد شهرداری لایحه توافق خود با ایشان را به شورا ارسال نماید تا تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.

۵- در خصوص درخواست سازمان عمران شهرداری مبنی بر بهره برداری از ارزش افزوده مصالح مازاد در حریم رودخانه تجن (محل احداث فاز دوم بوستان ملل) مقرر شد ابتدا تکلیف بودجه سال ۹۷ این سازمان مشخص شود و پس از ارائه حجم مصالح مازاد در حریم رودخانه تصمیمات مقتضی در این زمینه اتخاذ شود.

۶- موضوع توافق شهرداری با یکی از اهالی کوی ۲۲ بهمن در خصوص واگذاری زمین ۱۰۰۰ متری ایشان به شهرداری جهت احداث ایستگاه آتش نشانی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

۷- مخالفت با درخواست هیات امنای حسینیه شاهزاده حسین (ع) ساری مبنی بر واگذاری یک قطعه زمین از سوی شهرداری جهت احداث ساختمانی جهت امورات فرهنگی


شایان ذکر است، آقایان قاسم قاسم قاسمی و کوروش یوسفی ساداتی اعضای هات رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با داشتن مرخصی در جلسه سی و سوم این نهاد حضور نداشتند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات