نمایندگان مجلس برای تحقق خواسته های شوراها که همان مطالبات مردم است، تلاش کنند

نمایندگان مجلس برای تحقق خواسته های شوراها که همان مطالبات مردم است، تلاش کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این اجلاس که در استانداری مازندران برگزار شد، علاوه بر اعضای این شورا، یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران نیز حضور داشتند.

سید علی آقامیری نماینده شورای اسلامی شهرستان ساری در شورای استان در این اجلاس در سخنانی گفت: هرگونه اقدام و عملی که بتواند منجر به پیشرفت جایگاه شوراهای شهر و روستا در کشور شود، بدون شک از طریق نمایندگان محترم مجلس ممکن خواهد بود لذا شوراها در این مسیر به شدت به کمک نمایندگان نیاز دارند.

وی خطاب به یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی که بعنوان مهمان ویژه در جلسه حضور داشت، سه خواسته اساسی شوراها از نمایندگان را مطرح کرد و اظهار داشت: اولین خواسته ما در خصوص تلاش هایی است که برای سلب اختیارات شورای شهرها در وضع عوارض ها صورت می گیرد. در قانون قبلی مالیات بر ارزش افزوده ذیل ماده «۵۰»، تبصره‌ای وجود دارد که شوراها متناسب با شرایط محلی در شهرها و بخش‌ها می‌توانند نسبت به تعریف، تصویب و اخذ عوارض اقدام کنند اما متاسفانه در لایحه جدید ارسالی از سوی دولت این اجازه از شوراها سلب شده است و به عبارت دیگر شوراهای شهرها بعد از قانونی شدن این لایحه نمی‌توانند عوارض وضع کنند. اگر این اتفاق رخ دهد شوراها عملاً تعطیل و تشریفاتی می‌شوند که خواهشم از شما این است تلاش کنید تا در مجلس این موضوع به تصویب نرسد.

آقامیری پیگیری جهت به سرانجام رساندن لایحه راهکارهای افزایش سهم شهرداری ها از درآمدهای پایدار که توسط دولت به مجلس ارائه شده را دومین خواسته شوراها از مجلس عنوان کرد و افزود: امروز و در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور، شهرداری ها در سخت ترین شرایط درآمدی قرار دارند و تصویب این لایحه در مجلس می تواند گره گشای بخش اعظمی از گرفتاری های شهرداری ها باشد.

وی در تبیین سومین خواسته جدی شوراها از نمایندگان مجلس اذعان داشت: طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری که سالهاست در پی تحقق آن هستیم خواسته دیگر شوراها بعنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی از مجلس است و معتقدیم در صورت تصویب و اجرای آن می توانیم به حل بسیاری از معضلات و مشکلات شهرها امیدوار باشیم.

عضو شورای اسلامی استان مازندران با اشاره به معرفی قریب الوقوع استاندار جدید مازندران بر ضرورت انتخاب مدیری که شناخت کافی از ظرفیت های استان داشته باشد تاکید و خاطرنشان کرد: ما از برخوردارترین استان های کشور در اکثر زمینه ها هستیم اما متاسفانه همواره بکارگیری مدیرانی که آشنایی حداقلی با پتانسیل های استان را نداشته اند باعث شده همچنان در کشور مظلوم و مهجور واقع شویم.

وی در پایان با طرح این پرسش که آیا واقعاً در مازندران قحط الرجال است که دولت از بین مدیران غیر بومی برای سپردن زمام امور در استان از آنها استفاده کند، گفت: حال با وجود سیاستی که در پیش گرفته شده و گویا قرار است از مدیران غیر بومی برای مدیریت مازندران استفاده شود خواهشم از نمایندگان استان این هست که پیگیری های لازم را انجام دهند تا مبادا فردی بی تجربه به این سمت برگزیده شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات