تشکیل اولین نشست کارگروه برنامه ریزی راهبردی حفاظت از حیات وحش در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، اولین نشست کارگروه" برنامه ریزی راهبردی حفاظت از حیات وحش در محل اداره کل محیط زیست استان بوشهر برقرار گردید.

قلی نژاد مدیرکل محیط زیست استان بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود با توجه به حساسیتهای ملی و بین المللی در لزوم حفاظت از گونه های حیات وحش و ضرورت انسجام بیشتر جهت راهبرد موثر اقدامات اجرایی در زمینه مدیریت و حفاظت از حیات وحش،  این کارگروه تشکیل گردید. ایشان به  پیگیری اجرای برنامه عمل ابلاغ شده و ضرورت تدوین این برنامه ها  برای گونه های مهم حاضر در زیستگاههای استان اشاره نموده و  به  ضابطه مند شدن نحوه همکاری انجمنهای علمی ، مراکز دانشگاهی و دوستداران محیط زیست  برای همکاری در حفاظت از وحوش استان اشاره کرده و این همکاریهای هدفمند و برنامه دار را در راه نیل به اهداف موثر حفاظتی اجتناب ناپذیر دانستند.

ایشان در ادامه پیگیری تداوم برنامه های حفاظت مشارکتی همه وحوش شاخص استان از جمله در خصوص پلنگ ایرانی، پایش پرندگان زمستان گذران استان از جمله گونه در معرض تهدید غاز پیشانی سفید کوچک  و اجرای بهینه سرشماری گونه های مهم جانوری را از  برنامه های عملیاتی و مشارکتی کوتاه مدت مورد نظر در راه صیانت از تنوع زیستی استان برشمردند و همراهی عموم مردم و متخصصین را برای پیشبرد اهداف حفاظتی این اداره کل اجتناب ناپذیر دانستند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات