اعلام حمایت از پروژه نهال کاری پناهگاه حیات وحش شیر احمد،درسفر مدیران کل حفاظت محیط زیست و دیوان محاسبات خراسان رضوی به سبزوار

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی درسفری که به همراه مدیر کل دیوان محاسبات استان  و سرپرست هیئت حسابرسی به دو شهرستان استان داشت ،درنشستی صمیمانه با کارکنان حفاظت محیط زیست سبزوار و نیشابور دیدار و ضمن بازدید از بخشهای مختلف این ادارات به بررسی وضعیت زیست محیطی دو منطقه پرداخت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بر ضرورت نوسازی و بهسازی ساختمان اداره محیط زیست نیشابور، فعال سازی آزمایشگاه و تجهیز سالن جلسات تاکید کرد و به بررسی گزارشی از وضعیت تصفیه خانه فاضلاب صنایع این شهرستان پرداخت.

درادامه این سفر، طرح نهالکاری پناهگاه حیات وحش شیراحمد مورد بازدید قرار گرفت.

تورج همتی بر نظارت دقیق تا انتهای مراحل این پروژه که حداقل ۲ سال آینده ادامه خواهد داشت تاکید کرد و افزود: این طرح گام ارزشمندی برای تثبیت کانون های گرد و غبار و مانعی برای فرسایش در ۱۶۰ هکتار از ۲۳۰۰۰ هکتار مساحت پناهگاه حیات وحش شیراحمد به شمار می رود .

وی اجرای کامل طرح نهال کاری و فنس کشی که به منظور جلوگیری از چرا توسط آهوان صورت گرفته بود را درخور تقدیر دانست و درادامه مدیر کل دیوان محاسبات نیز از اجرای طرح نهالکاری و قنات شیراحمد اعلام حمایت کرد.

گفتنی است ۲ گونه از آرتیپلکس در منطقه شیراحمد کشت شده است و حداقل ۲ سال تا آخرین مراحل آبیاری و تثبیت گونه‌ها در منطقه زمان نیاز است که نیازمند نظارت و کنترل دقیق جهت حفاظت و آبیاری به موقع می باشد.

همچنین طول قنات شیراحمد حدود ۷ کیلومتر است که با کمک‌های کارشناسی و فنی اداره جهاد کشاورزی سبزوارحدود ۵ کیلومتر آن لای روبی شده است و این امر منجر به افزایش دبی آب به صورت قابل توجهی شده است و استخر آب قلعه شیراحمد نیز در دست بازسازی است که تامین آب وحوش و نیز در صورت امکان کشت علوفه داخل پناهگاه به این وسیله آسانتر می گردد. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات