یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر کشوری میزان سرمایه گذاری در آن کشور است

یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر کشوری میزان سرمایه گذاری در آن کشور است

غلامحسین مسعودی ریحان در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار که در مدیریت سرمایه گذاری شهرداری تبریز با حضور مدیران سرمایه گذاری مناطق و سازمانهای شهرداری تبری برگزار می شد گفت: توسعه یافتگی عامل نجات یک کشور و سرمایه گذاران ناجین آن هستند .
وی گفت: با یک نگاه به تاریخ گذشته برخی از کشورهایی که هم اکنون پیشرفت چشمگیری داشته اند، هم میتوان درس گرفته و هم میتوان با الگو پذیری از این کشورها بومی سازی رفتارهای توسعه پذیری کشورمان را به این سمت هدایت کنیم .
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بروکراسی های اداری بسیار زیاد در شهر تبریز تاکید کرد: این میزان از سختگیری های اداری باعث دلسردی سرمایه گذاران می شود .
وی با بیان اینکه سیستم شهرداری ها سیستم بسیار معیوبی است گفت: این سیستم برای زمان حال کارایی ندارد و این از گلایه سرمایه گذاران در مراجعه پی در پی  به ما مشهود است .
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز تسهیل زمینه‌های سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین وظایف شهرداری تبریز دانست و گفت: عدم غفلت از نقش برجسته سرمایه گذاری تاثیر آن در افزایش میزان رفاه شهروندان و ایجاد فرصت های شغلی جدید از دیگر مسایلی است که نه تنها شهرداری تبریز بلکه تمامی مدیران باید به آن توجه کنند .
در ادامه این جلسه سونیا اندیش سرمایه گذاری را قلب تپنده شهرداری در دست سرمایه گذاران دانست .
وی گفت: خلا سرمایه گذاری در ایران کاملا قابل احساس است و این موضوع به دلیل تعدد نگرش ها و تعاریف نامشخص از سرمایه گذاری نشات میگیرد .
عضوشورای اسلامی شهر تبریز  دیدگاه موجود در خصوص سرمایه گذاری را یک نگرش صرفا تجاری دانسته و اظهار داشت: امروزه دیدگاه عموم مردم در خصوص سرمایه گذاری ساخت هتل، راه اندازی رستوران و ایجاد رابطه کارگر و کارفرمایی است و این نگرش تا پوست و استخوان آنها نفوذ کرده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تا این دیدگاه ها تغییر نکند نمیتوان  مشکلات سرمایه گذاری را بر طرف کردگفت: ما باید برای حضور سرمایه گذار به معنای واقعی کلمه فرش قرمز پهن کنیم اما موانع بسیاری که خودمان تراشیده ایم فرصتهایمان را از بین میبرد.
سعید نیکوخصلت نیزبا اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: با وجود تمام این مشکلات نباید دست از خلاقیت و سازندگی برداریم و با برنامه ریزی و پشتکار کشورمان را از این وضعیت خلاص کنیم.
وی کشور گرجستان را مثال زده و بیان کرد: این کشور از مرگ مغزی به منطقه ی سرمایه گذاری تبدیل شده و این موفقیت را مدیون مغز متفکران خود در حوزه ی سرمایه گذاری است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز توجه به حتی کوچکترین تاثیرات را مهم دانست.
صادق صادق زاده نیز با اشاره به فرصت سوزی های بسیاری که در شهر تبریز در خصوص سرمایه گذاران می شود تاکید کرد: بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ پس ازتلاش بسیار در تبریز به شهرهای دیگر رفته و بدون هیچ دردسری اقدام به سرمایه گذاری میکنند.
وی این تعاریف و توصیفاتی که در خصوص تبریز بسیار شهرت یافته به ضرر این شهر عنوان کرده و گفت: نباید این موضوع را فراموش کنیم که سرمایه گذار با خود رفاه و اشتغال به همراه می آورد و در واقع با باز شدن در هر کارخانه درهای زندان نیز بسته می شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر تبریز

    منبع خبر

    شورای شهر تبریز

    شورای شهر تبریز یک شورای شهر در شهر تبریز می باشد

      نظرات