مدیریت شهری در بوجه ریزی کلان کشور مورد غفلت واقع شده است/ دعوت از مردم برای استقبال پرشور از رییس جمهور

مدیریت شهری در بوجه ریزی کلان کشور مورد غفلت واقع شده است/ دعوت از مردم برای استقبال پرشور از رییس جمهور

شهردار ارومیه گفت: تاکنون شهرداریها  نخواسته اند سربار دولت باشند ولی الان در شرایط فعلی و وجود بحران های مالی در شهرداری و اینکه شهرداری با وضعیت موجود تنها با درآمدهای  حاصل از پروانه ساخت نمی توانند گذران کنند و باید دولت دست شهرداری ها را بگیرند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: برای ثبت در تاریخ آذربایجان غربی از مردم درخواست داریم روز ماندگاری رقم بزنند چرا که رییس جمهور دست پر به این استان می آید .

وی عنوان کرد: باید اقدامات و دستاوردهای چهل سال انقلاب اطلاع رسانی و تبلیغ شود و اینکه در ۵ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به مدیریت پسماند در شهر ارومیه، گفت: مدیریت پسماند در شهر ارومیه با دارابودن ۲۳ هزار کوچه، ۹۵۰ خیابان و ۲۸۰ هزار واحد مسکونی و تجاری با جمیعت ۸۰۰ هزار نفر از اهمیت خاصی برخوردار است و بر این اساس شهر هر روز توسط یک هزار و ۲۰ نیروی پسماند رفت و روب می شود .

حضرت پور با بیان اینکه بهترین راهکار در مدیریت پسماند دفن آن است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ها مقرر شده بود کارخانه تولید انرژی از پسماند توسط سرمایه گذار خارجی ساخته شود که متاسفانه بدلیل مشکلات موجود در نوسانات ارز، سرمایه گذار از ساخت این پروژه منصرف شد اما مدیریت شهری همچنان این پروژه را با هدف حفظ محیط زیست با جذب سرمایه گذار دیگری اجرا خواهد کرد.

شهردار ارومیه  بیان کرد: روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر ارومیه تولید می شود که از این زباله های تولیدی میزان بیشتری به زباله تر اختصاص دارد که شیرابه حاصل از ان برای طبیعت مضر خواهد بود که بر این اساس نقش مردم در تفکیک زباله تر از خشک بسیارضروری است .

وی با اشاره به مقوله تفکیک زباله از مبداء از اولویت برنامه های مدیریت شهری، بیان کرد: فرهنگسازی تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان اگر درست صورت گیرد از میزان حجم زباله ها کاسته و همچنین کمک شایانی در حفظ محیط زیست میشود لذا از شهروندان درخواست داریم مقوله تفکیک زباله از مبدا را فراموش نکنند.

حضرت پور تاکید کرد:  موضوع تفکیک زباله از مبدا باید به عنوان یک فرهنگ عمومی و غالب در شهر ترویج و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه یکی از متولیان پاکی بان شهر و فرهنگسازی مقوله مدیریت پسماند رانندگان تاکسی هستند ، عنوان کرد: رانندگان به عنوان حافظان محیط زیست می توانند نقش بسیار بزرگی در کم رنگ کردن زباله های در معابر شهری ایفا کنند .

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه امروز مدیریت شهری در بوجه ریزی کلان کشور مورد غفلت واقع شده است، بیان کرد: تاکنون شهرداریها  نخواسته اند سربار دولت باشند ولی الان در شرایط فعلی و وجود بحران های مالی در شهرداری و اینکه شهرداری با وضعیت موجود تنها با درآمدهای  حاصل از پروانه ساخت نمی توانند گذران کنند و باید دولت دست شهرداری ها را بگیرند.

وی گفت: متاسفانه کل درآمدهای شهرداری از قبل ارزش افزوده برای شهرداری  ارومیه بسیار ناچیز است درحالی که این  رقم در برخی شهر ها  بالا بوده و این یک ناعدالتی در توزیع ارزش افزوده در کشور است .

شهردار ارومیه از شهروندان درخواست کرد برای افزایش درامدهای شهری در تامین هزینه های زندگی شهری در شش ماه دوم سال دست مدیریت شهری را بگیرند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات