۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها اختصاص می یابد

۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها اختصاص می یابد

علی کاظمی باباحیدری در نشست معاون وزیر کشور با شهرداری ها و دهیاری ها در سالن شهید جعفرازده سازمان برنامه و بودجه افزود: فوریت طرح بازگشت ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تصویب رسید و هفته آینده برای تصویب نهایی به صحن مجلس می آید .
وی تصریح کرد: در ردیف بودجه امسال، ۳۲ هزار میلیارد ریال از درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها به هدفمندی یارانه ها اختصاص داده شوده بود که کمیسیون به با بازگشت آن به حساب شهرداری ها رای داد .
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی، از ارائه لایحه مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهرداری ها به مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد .
کاظمی افزود: یکی از منابع درآمدی شهرداری ها مساله ساخت و ساز است که این منبع درآمدی در سال های اخیر با رکود همراه شده است و موجب آسیب پذیری به شهرداری ها شده است .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت باید اختیار شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها را به رسمیت بشناسد چرا که شهرداری ها حکمرانهای محلی به حساب می آیند .
اردشیر نوریان در این نشست افزود: مدیریت یکپارچه در حوزه عمران شهری یک ضرورت است و باید به مدیریت منسجم در این حوزه قائل بود .
به گفته وی، نمی توان تصمیماتی را برای شهرداری ها کوچک در استان های کم برخوردار گرفت که این تصمیمات تنها در شهرهای بزرگ کارآیی دارد .
نوریان یادآور شد: اکنون شهرداری ها با کمبود منابع مالی روبرو هستند و باید برای تامین منابع شهرداری ها و دهیاری ها چاره اندیشی کرد .
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مشکلات شهرداری ها را پرونده های حقوقی دانست و گفت: ممکن است یک شهردار برای آسیب رساندن غیر عمدی به دیوار یک مدرسه که در کنار بزرگراه قرار دارد به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شود، اما این در حالی است که مردم از ظرفیت های بالای این بزرگراه برخوردار می شوند و این از مشکلات حقوقی شهرداری هاست .
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شرایط کنونی با وجود کمبود امکانات و منابع مالی، پذیرش مسوولیت سخت است اما شهرداران با فداکاری اقدام به پذیرش مسوولیت در شهرهای کوچک که منابع مالی ندارند، می کنند .
محمد خالدی سردشتی افزود: افزایش قیمت ها ، باعث کم کاری و بروز مشکلاتی برای پیمانکاران شده است و برخی از پیمانکاران حوزه عمرانی شهری برای خرید امکانات با مشکل مالی روبه رو هستند .
وی تصریح کرد: در شهری مانند لردگان چهارمحال و بختیاری قرار بود که تا تیرماه امسال طرح جمع آوری شبکه فاضلاب به بهره برداری برسد اما به دلیل افزایش قیمت ها پیمانکار اکنون با مشکل تامین اعتبار مواجه شده است .
به گفته وی، برخی از شهرداری ها در استان به ویژه در لردگان، نوپا هستند و منابع مالی ندارد و باید در این زمینه وزارت کشور نگاه جدی به شهرداری ها نوپا داشته باشد .
در این نشست که استاندار و سه نماینده چهارمحال و بختیاری حضور داشتند، نورالله غلامیان دهکردی شهردار شهرکرد به نمایندگی از شهرداران و معصومه جهان بین به نمایندگی از دهیاران مطالبات شهرداران و دهیاران در خصوص تبدیل وضعیت نیروی شرکتی و قراردادی شهرداری ها، امنیت شغلی دهیاران ، حمکرانی محلی شوراها و شهرداری ها، تخصیص قیر رایگان، تبعیض پرداخت بین کارکنان شهرداری ها با سایر دستگاه های اجرایی و جمع آوری پسماندهای شهری نظرات خود را مطرح کردند .
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شهرکرد

    منبع خبر

    شهرداری شهرکرد

    شهرداری شهرکرد

    شهرداری شهرکرد یک شهرداری در شهر شهرکرد می باشد

      نظرات