جلسه بررسی گزینه های شهرداری مشهد بعدازظهر امروز برگزار می‌شود

جلسه بررسی گزینه های شهرداری مشهد بعدازظهر امروز برگزار می‌شود

جلسه بررسی گزینه های شهرداری مشهد بعدازظهر امروز برگزار می‌شود

به گزارش اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در گفتگو با خبرنگارما پیرامون موضوع انتخاب شهردار، اظهارکرد: شورای شهر مشهد از ابتدا معتقد بود که قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی‌شود و تلاش خود را نیز در راستای صیانت از اختیارات مصرح قانون شوراهای شهر انجام داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی شورا نیز مکاتبات و گفتگوهایی با مجموعه های موثر انجام داد ولی موثر واقع نشده است، افزود: فرآیندی که شهردار محترم در سیستم های مربوطه پیگیر بود تنها مسیر امیدبخش برای شورای شهر مشهد محسوب می‌شد.

گندمی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد تداوم حضور تقی‌زاده خامسی در شهرداری مشهد باشیم و از وجود ایشان تا پایان دوره شورای پنجم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اکنون آخرین روزها و ساعات حضور بازنشستگان در سمت های خود را سپری می‌کنیم، گفت: در کنار حمایت کامل از تقی‌زاده خامسی باید پیش‌بینی های لازم را داشته باشیم و در همین راستا، جلساتی نیز برگزار شده است.

گندمی افزود: شورای شهر مشهد اکنون وارد فرآیند انتخاب شهردار و گزینه های جایگزین شده است؛ مبنای ما در بررسی گزینه های احتمالی و انتخاب شهردار بعد از تقی‌زاده، آیین‌نامه داخلی شورا بوده که ملاک عمل ماست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: بعدازظهر امروز نشست دیگری با موضوع انتخاب شهردار برگزار می‎شود و افرادی که در مرحله قبل رای آورده‌اند، نقطه نظرات خود برای فعالیت در شهرداری و اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ ارائه خواهند نمود.

گندمی تاکید کرد: همزمان با ورود به فرآیند انتخاب شهردار، همراهی با تقی‌زاده ادامه دارد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به حواشی پیش آمده در خصوص انتخاب شهردار داشت و اظهارکرد: متاسفانه طی روزهای اخیر اتفاقات ناخوشایندی رخ داده است؛ بسیاری از بزرگوارانی که در درون جریانات سیاسی با حضور تقی‌زاده در شهرداری مشهد موافق نبودند و از آغازین روزهای تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواستار ورود شورای شهر به فرآیند انتخاب شهردار شدند.

گندمی افزود: حمایت های همه‌جانبه شورای شهر از حضور تقی‌زاده سبب شد تا نقدهای تند و غیرمنصفانه‌ای همین جماعت نسبت به اعضای شورا وارد کنند که خارج از انصاف بود و متاسفانه این افراد بحث را به بخشی از جریانات سیاسی کشاندند تا بتوانند نقطه نظرات خود را اعمال کنند.

گندمی با بیان اینکه شورای شهر از هرگونه اظهارنظری در خصوص انتخاب شهردار استقبال می‌کند، افزود: آنهایی که قبل از انتخاب شهردار، مخالف تقی‌زاده بودند و بعد از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان معتقد بودند که شورا باید فوری عذر شهردار را بخواهد، پس از طی بخشی از فرآیند انتخاب شهردار شروع به مخالفت کردند و امروز طرفدار تقی‌زاده شده‌اند.

وی افزود: شورای شهر مشهد از روز نخست اعلام کرد که تقی‌زاده ظرفیت مناسبی دارد و طی یک سال اخیر خدمات خوبی داشته است؛ ای کاش افرادی که در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در حمایت از تقی‌زاده نامه و بیانیه صادر می‌کنند، از ابتدای تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان به دنبال جابجایی وی نبودند و ظرفیت خود را برای تداوم حضور ایشان در شهر مشهد به‌کار می‌گرفتند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: این اقدامات و تغییر رویکردها خطاهای نابخشودنی است و پاسخ قانع کننده ای برای جریان اصلاحات و مردم شهر مشهد توسط این مدعیان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر با سربلندی اعلام می‌کند که همه تلاش خود را برای نگهداری شهردار کنونی انجام می‌دهد ولی در نهایت خود را ملزم به تمکین قانون می‌دانیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات