فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد:صیاد حرفه ای خوزستانی به زندان وکیل آباد مشهد انتقال یافت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری یک  متخلف حرفه ای صید پرندگان شکاری با ارزش در مشهد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی، ابوالفضل شعبانی دراین باره توضیح داد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر شکار و صید پرندگان شکاری در دشت های مشهد بلافاصله مامورین یگان حفاظت استان موضوع را بررسی و به محل اعزام شدند.

وی افزود: آثار بازگیری از قبیل کوخط (کومه) و تور پرنده گیری که به طور هوایی نصب شده بود درمحل موجود بود و بدلیل اینکه خروج صیاد از کوخط محل مورد نظر به طور نامحسوس به طور روزانه زیر نظر مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: به لحاظ اینکه متخلف حرفه ای بوده و احتما حضور ماموران یگان را می داد،پس از چند روز در منطقه ظاهر شد و با هوشیاری و اقدام به موقع مامورین متخلف حرفه ای که اهل استانهای جنوبی (خوزستان ) بود هنگام مراجعه به محل صید دستگیر شد.

شعبانی ضمن اشاره به اینکه محل صید پرندگان توسط این متخلف واقع در اطراف زمین های روستای شر شر  از حومه کنه بیست  در یک زمین مسطح کشاورزی بود گفت: ۶ تن از مامورین یگان حفاظت به همراه یکی از بسیجیان پایگاه حوزه مقاومت بسیج ۱۰ حضرت مسلم  به طور نا محسوس محل صید را رصد کرده و سرانجام در یک اقدام غافلگیر کننده این متخلف خوزستانی را دستگیر کردند.

شعبانی شگرد این متخلف درصید پرندگان شکاری را استفاده همزمان کوخط و دورشته تور هوایی عنوان کرد و گفت : این یک شیوه جدید در صید پرندگان شکاری نیز با حضور یگان حفاظت محیط زیست نافرجام ماند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین گفت: یک بهله پرنده شکاری با ارزش از گونه دلیجه و یک بهله پرنده شکاری از نوع ترمتای(گونه ای شاهین) به همراه ۷ قطعه چکاوک وحشی و یک قطعه قمری  از این متخلف کشف و ضبط شد.

وی به توقیف ادوات شکار و صید از قبیل ۲ رشته تور پرنده گیری ،یک عدد دوربین چشمی مستهلک،یکدستگاه موتورسیکلت مستهلک کثیر ،یک عدد شپچه (دام) و یک رشته تور زمینی مخصوص شکار و صید پرندگان شکاری اشاره کرد و افزود: متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی  معرفی و همان روز به زندان وکیل آباد مشهد انتقال یافت.

شعبانی ادامه داد: متهم  از متخلفین بنام و حرفه ای صید پرندگان شکاری بوده  و در سطح استان نیز  با صیادان دیگری جهت صید پرنده در ارتباط بوده است و مستقیما  پرندگان شکاری را  قاچاق  و  به کشور های حاشیه خلیج فارس انتقال می داد.

وی ضرر و زیان وارده بابت دو بهله پرنده شکاری را ۲۴۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متخلف موظف است مبلغ یاد شده را به حساب خزانه دولت واریز نماید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات