مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبرداد:هفت واحد آلاینده ایزوگامی در مشهدپلمپ شدند

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پلمپ هفت واحد آلاینده در مشهد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ، تورج همتی درتشریح این خبر گفت:  بر اساس پایش هایی که به منظور جلوگیری از آلودگی هوا از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان انجام می شود ،هفت واحد آلاینده ایزوگامی به دلیل عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی در مشهد پلمپ شدند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت ۶ ماهه دوم سال که موضوع آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی شهر مشهد و خصوصاً اهالی شهرک مهرگان واقع در جاده کلات تبدیل می شود، کارشناسان اداره  نظارت و پایش و آزمایشگاه این اداره کل  طی  چندین نوبت بازدید و بررسی  وضعیت آلودگی صنایع ،واحدهای ایزوگامی را که علی رغم صدور اخطاریه ، به قوانین و ضوابط محیط زیست بی توجه بوده و کماکان آلودگی زیست محیطی داشته اند، به مقام قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول افزود: پس از هماهنگی با حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا، اقدام قانونی به منظور پلمپ این واحدها صورت گرفت.

وی همچنین گفت: پیش از این بازدیدهای متعددی به همراه مقام قضایی از محل واحدهای ایزوگامی نیز انجام شده بود و طی نشستی با رئیس انجمن مربوطه، به تمامی واحدها مهلتی دوباره جهت تسریع در نصب سیستم فیلتراسیون و اتمام کار داده شده بود، ولیکن  پس از بازدید ها و پایش های متعدد و سرزده ،بی توجهی صاحبان واحدهای یاد شده به  اخطاریه های این اداره محرز گردید .

تورج همتی ادامه داد: سرانجام در راستای اعمال ماده ۱۱ قانون حفاظت بهسازی مهلت ۷۲ ساعته ای طی اخطاریه هایی جداگانه به واحدهایی که کماکان مشکلات آلودگی را داشتند داده شد و از آنجایی که کماکان اقدام موثری از سوی این واحدها صورت نپذیرفت، با اعمال ماده ۱۹ آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و ناظر به ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، تاسیسات ۷ واحد ایزوگامی که اقدامات اصلاحی در راستای بهبود وضعیت خود انجام نداده بودند، پلمپ شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: هرگونه بی توجهی واحدهای آلاینده به اخطاریه های محیط زیست و عدم دغدغه جلوگیری از آلودگی، موجب توقف فعالیت آن واحدها بر اساس قانون و مقررات حفاظت و بهسازی محیط زیست خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات