راه‌اندازی مزرعه گیاهان دارویی مشهد در منطقه هفت حوض

راه‌اندازی مزرعه گیاهان دارویی مشهد در منطقه هفت حوض

راه‌اندازی مزرعه گیاهان دارویی مشهد در منطقه هفت حوض

مزرعه گیاهان دارویی شهر مشهد در منطقه هفت حوض راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سرپرست شرکت توسعه، عمران و گردشگری هفت حوض با بیان این مطلب در جریان بازدید رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از منطقه گردشگری هفت حوض، اظهار کرد: تاکنون مراحل شناسایی، برداشت نمونه‌ها و مستندسازی گیاهان دارویی بومی و محلی خاص منطقه هفت حوض توسط تیم کارشناسی و متخصص انجام شده و در آینده نزدیک با بهره‌گیری از توان بخش دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران در این حوزه درصدد راه‌اندازی مزرعه گیاهان دارویی شهر مشهد در منطقه هفت حوض هستیم.
در ادامه این بازدید نیز رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تنوع انواع مختلفی از گیاهان دارویی در منطقه نمونه ملی و گردشگری هفت حوض، بیان کرد: این گیاهان دارای خواص درمانی است که باید از آن ها بهره‌گیری شود.
مهدی یوسفی ضمن بازدید از ظرفیت‌های موجود در عرصه گیاهان دارویی، بومی و محلی منطقه هفت حوض خاطرنشان کرد: برخی گونه‌های نادر گیاهی در منطقه هفت حوض دارای خواص ویژه درمانی در برطرف کردن امراضی همچون سکته‌های مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی است.
وی با ابراز تمایل در ایجاد و توسعه پرورش مزرعه گردشگری گیاهان دارویی گفت: در سال‌های اخیر تعداد کارخانجات تولیدی گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی افزایش یافته و بسیاری از آنها صرفا یک یا دو نوع از گونه‌های گیاهان دارویی را در دستور کار تولید خود دارند و به دنبال پرورش نمونه‌هایی خاص از گیاهان دارویی هستند.
رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: منطقه هفت حوض می‌تواند مکان مناسبی جهت پرورش و تولید انواع مختلفی از گونه‌های گیاهان دارویی باشد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات