هر ۳۶ ساعت، یک نفر جانباخته و ۱۰۰ مصدوم براثر سوانح رانندگی در مشهد

هر ۳۶ ساعت، یک نفر جانباخته و ۱۰۰ مصدوم براثر سوانح رانندگی در مشهد

هر ۳۶ ساعت، یک نفر جانباخته و ۱۰۰ مصدوم براثر سوانح رانندگی در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند در گفتگویی با اشاره به سومین یکشنبه ماه نوامبر که به عنوان روز جهانی «یادمان قربانیان حوادث رانندگی» نامگذاری شده است، اظهارکرد: سال گذشته در کشور ما بیش از ۱۶۰۰۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: علیرغم روند کاهشی تعداد قربانیان سوانح رانندگی در ۱۰ سال گذشته ولی تعداد زیاد تصادفات و تلفات و به علاوه ۳۵۰ هزار مجروح ناشی از آنها، هزینه های سنگینی را به اقتصاد کشور و علی الخصوص سیستم امدادی و درمانی وارد می سازد.

بهاروند با بیان اینکه متاسفانه در شهر مشهد نیز در هر یک و نیم روز، یک نفر قربانی و  حدود  ۱۰۰ نفر در تصادفات ترافیکی مجروح می شوند، گفت: رفتارهای ناایمن رانندگان و عابران پیاده، کم توجهی مسئولان ذیربط به ایمن سازی راهها و استانداردهای ایمنی خودروها در کنار کم اثر بودن اعمال قانون و آموزشهای ایمنی را میتوان از دلایل اصلی تکرار این حوادث در معابر شهری و برون شهری کشور برشمرد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس همچنین خاطرنشان کرد: در دنیا هر ساله سومین یکشنبه ماه نوامبر به عنوان روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی گرامی داشته می‌شود و هدف از برگزاری چنین روزی یادآوری صدمات جبران ناپذیر تصادفات رانندگی به جامعه و به ویژه خاطرنشان کردن مشکلات و معضلات فراوانی است که گریبانگیر خانواده های قربانیان می‌شود.

بهاروند در ادامه به برخی قربانیان این حوادث اشاره کرد و گفت: حجت السلام سید علی اکبر ابوترابی (سید آزادگان)، آیدین نیکخواه بهرامی (بسکتبالیست تیم ملی)، پوپک گلدره (بازیگر)، رضا صادقی (دارنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی)، سیروس قایقران (فوتبالیست)، افشین یداللهی (شاعر)، عباس امیری (بازیگر)، سلمان هراتی (شاعر)، جمال کریمی راد (وزیر دادگستری)، محمد علی حسین زاده (نماینده مجلس دهم) و محمد تقی نوربخش (رئیس سازمان تامین اجتماعی) تنها بخشی از سرمایه های اجتماعی کشور بوده‌اند که قربانی تصادفات رانندگی شده‌اند و اجتماع از بهره گیری از توانایی آنها محروم مانده است.

وی در پایان اظهارکرد: به یاد داشته باشیم هر عضو یک خانواده بزرگترین سرمایه آن خانواده به حساب می آید و از دست دادن یک عضو خانواده چه پدر خانواده باشد، چه مادر و چه فرزندان به طور حتم موجب فروپاشی بنیان آن خانواده خواهد شد. تلفات و مصدومیتهای ناشی از تصادفات رانندگی قابل پیش گیری هستند؛ همه ما میتوانیم سهم کوچکی در کاهش تلفات داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات